Myynti ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: YHT1PI004-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.06.2020 - 28.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.08.2020 - 16.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
24.08.2020 - 18.10.2020, lisätiedot moodlessa
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015/2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. Saatavilla sekä painettuna versiona että e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.
Kotler, P., Armstrong. G. & Opresnik, M.O. 2018. Principles of Marketing. Global edition. 17. painos. Pearson, UK. Saatavilla e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa. Painettuja versioita teoksesta Principles of Marketing löytyy yksittäisinä eri kirjastoista Haaga-Helian kirjaston kautta. Painettuna versiona käyvät myös muut kuin 2018 versio, valitse mahdollisimman tuore painos.
Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Monimuoto-opetus, 4 lähiopetuskertaa
Itsenäistäopiskelua ja ryhmätyöskentelyä
OPISKELIJA LUNASTAA PAIKKANSA OPINTOJAKSOLLE LÄSNÄOLOLLAAN ENSIMMÄISELLÄ KURSSIKERRALLA
Tukea saa opintojakson Moodle-pohjan keskustelualueen kautta sekä viikottain joko lähiopetuksessa tai Zoom-tukisessiossa, johon opiskelija voi osallistua jos hänellä on kysymyksiä.
Opettaja ohjaa myös tehtäväpalautteella.
Työelämäyhteydet
Opintojaksomateriaaleissa käytetään yritysesimerkkejä. Opiskelijat tekevät kaksi opintojaksotehtävää, joissa voi synnyttää ja hyödyntää työelämäsuhteita.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisen myynti- ja markkinointiajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, henkilökohtaisessa toiminnassaan sekä ammatillisessa kehittymisessä. Ryhmässä toteutettavan harjoitustyön avulla opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinoja sekä päätösten yhteyttä kuluttajakäyttäytymiseen ja taloudelliseen tulokseen. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluvideot avaavat näkymiä työnkuviin erilaisissa organisaatioissa ja positioissa. Myyntiharjoitus ja tiimityö kehittävät valmiuksia työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Yhtenä kolmesta opintojaksotehtävästä suoritetaan Moodle-tentti markkinoinnin ja myynnin käsitteistä. Teemme tentin viimeisellä Tarkempi ohjeistus Moodlessa.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälisiä yritysesimerkkejä sekä kansainvälisiä oppimateriaaleja.
Oppimistehtävät
Ryhmätehtävä: Markkinoinnin kilpailukeinot, painoarvo 40% opintojakson arvosanasta
Paritehtävä: Myyyntiharjoitus, painoarvo 30% opintojakson arvosanasta
Yksilötehtävä: Markkinoinnin ja myynnin käsitetentti, painoarvo 30% opintojakson arvosanasta
Arviointitavat
Ryhmätyö
Myyntiharjoitus
Käsitetentti