Myynti ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: YHT1PI004-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.06.2020 - 28.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.08.2020 - 16.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Anu Nieminen
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
Opintojakso
YHT1PI004

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

24.08.2020 - 18.10.2020, lisätiedot moodlessa

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015/2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. Saatavilla sekä painettuna versiona että e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.

Kotler, P., Armstrong. G. & Opresnik, M.O. 2018. Principles of Marketing. Global edition. 17. painos. Pearson, UK. Saatavilla e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa. Painettuja versioita teoksesta Principles of Marketing löytyy yksittäisinä eri kirjastoista Haaga-Helian kirjaston kautta. Painettuna versiona käyvät myös muut kuin 2018 versio, valitse mahdollisimman tuore painos.

Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Monimuoto-opetus, 4 lähiopetuskertaa
Itsenäistäopiskelua ja ryhmätyöskentelyä

OPISKELIJA LUNASTAA PAIKKANSA OPINTOJAKSOLLE LÄSNÄOLOLLAAN ENSIMMÄISELLÄ KURSSIKERRALLA

Tukea saa opintojakson Moodle-pohjan keskustelualueen kautta sekä viikottain joko lähiopetuksessa tai Zoom-tukisessiossa, johon opiskelija voi osallistua jos hänellä on kysymyksiä.

Opettaja ohjaa myös tehtäväpalautteella.

Työelämäyhteydet

Opintojaksomateriaaleissa käytetään yritysesimerkkejä. Opiskelijat tekevät kaksi opintojaksotehtävää, joissa voi synnyttää ja hyödyntää työelämäsuhteita.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisen myynti- ja markkinointiajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, henkilökohtaisessa toiminnassaan sekä ammatillisessa kehittymisessä. Ryhmässä toteutettavan harjoitustyön avulla opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinoja sekä päätösten yhteyttä kuluttajakäyttäytymiseen ja taloudelliseen tulokseen. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluvideot avaavat näkymiä työnkuviin erilaisissa organisaatioissa ja positioissa. Myyntiharjoitus ja tiimityö kehittävät valmiuksia työelämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Yhtenä kolmesta opintojaksotehtävästä suoritetaan Moodle-tentti markkinoinnin ja myynnin käsitteistä. Teemme tentin viimeisellä Tarkempi ohjeistus Moodlessa.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälisiä yritysesimerkkejä sekä kansainvälisiä oppimateriaaleja.

Oppimistehtävät

Ryhmätehtävä: Markkinoinnin kilpailukeinot, painoarvo 40% opintojakson arvosanasta
Paritehtävä: Myyyntiharjoitus, painoarvo 30% opintojakson arvosanasta
Yksilötehtävä: Markkinoinnin ja myynnin käsitetentti, painoarvo 30% opintojakson arvosanasta

Arviointitavat

Ryhmätyö
Myyntiharjoitus
Käsitetentti

Go back to top of page