Osaamisen kehittäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: VAL4SL409-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 17.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Vierumäen toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LOT Liikunnan ja vapaa-ajan koulutusohjelma
- Opettajat
- Maiju Kokkonen
- Kimmo Kantosalo
- Ryhmät
-
LOT20Liikunta ja vapaa-aika, päivä
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- VAL4SL409
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
vko 35 - 50 opiskelua viikottain
vko 2 ja 3 kouluttajaseminaarin valmistelua ja seminaari
helmi-maaliskuu erikseen sovittava ajankohta: koulutusharjoitteluiden purku
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy moodle oppimisalustalta. Materiaali perustuu International Coacaching Council of Excellence Coach Developer Framework -materiaaliin, sekä kouluttajakoulutuksen aineistoihin.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kokonaisuus koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä ja pienryhmätyöskentelystä, sekä koulutusharjoittelusta.
Työelämäyhteydet
Oppikokonaisuus valmistaa opiskelijan osaamisen kehittäjän tehtäviin työelämässä. Oppikokonaisuus sisältää Olympiakomitean ja lajiliittojen hyödyntämät LEARNS-pajat. Lisäksi opiskelija pääsee harjoittelemaan osaamisen kehittämisen taitoja Lahden Lyseon tai Haaga-Helian opintojaksoilla.
Opiskelijat toteuttavan työelämäprojektina kouluttajaseminaarin yhdessä Suomen Urheiluopiston kanssa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kokonaisuudessa ei ole tenttiä vaan osaaminen osoitetaan käytännön harjoittelussa, sekä koulutussuunnitelmatehtävällä.
Oppimistehtävät
Kokonaisuus sisältää erilaisia oppimistehtäviä, jotka voivat olla joko itsenäisesti suoritettavia tai pienryhmätehtäviä. Numeroarvioitavat tehtävä on: koulutuksen pedagoginen käsikirjoitus.
Arviointitavat
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi