Tulosta matkailuyritykselle tiedolla johtaen (3op)

Toteutuksen tunnus: TOU8HA010-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.12.2022 - 15.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 30
Opettajat
Kristian Sievers
Hanna Lak
Anu Lehtinen
Ryhmät
AVO22KTIEDOLLAJOHTAMINEN
Tiedolla johtamisen osaamisesta kilpailukykyä matkailualalle -hankkeen opiskelijat
AVOINAMK
Avoimen AMK:n toteutus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
TOU8HA010

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ma 20.3.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 27.3.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 3.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 17.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 24.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 8.5.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

1. Virtuaaliopiskelu, ryhmäkeskustelut ja oppimistehtävät 81 h
2. Lähiopetus ja oppimistehtävät 81 h
3. Mahdollinen AHOTointi ja sen hyödyntäminen opintojaksolla sovitaan erikseen ohjaavan opettajan kanssa

Oppimistehtävät

Oppimispäiväkirja on oppimisen arviointityökalu.

Oppimispäiväkirjassa keskitytään oppimisprosessin reflektioon, jossa opiskelija kuvaa omaa oppimistaan. Oppimispäiväkirjassa olennaista on juuri itsereflektio, oman oppimisprosessin ymmärtäminen sekä oman osaamisen ja oppimistavoitteiden analysointi. Oppimispäiväkirja ei siis ole kokoelma muistiinpanoja. Oppimispäiväkirja antaa opiskelijalle mahdollisuuden yhdistää kurssilla oppimaansa uutta asiaa aiempiin tietoihinsa.

Ohjeita oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen - Oppimispäiväkirjaa kirjoitetaan säännöllisesti kurssin aikana, sillä oppimispäiväkirja on oppimisprosessin kuvaus, joten sitä ei tuoteta yhdellä kertaa kurssin lopussa. - Kirjoita ½-1 s. kerrallaan, jokaisen session jälkeen. - Oppimispäiväkirjan aloittaa johdanto, joka kirjoitetaan heti kurssin alussa. Johdanto-osiossa oppija listaa oppimistavoitteitaan ja odotuksiaan kurssia kohtaan. Oppilas myös arvioi, mitä asioita hän jo osaa, ja mitkä ovat suurimpia oppimishaasteita kurssilla. (½-1 s.) –

Oppimispäiväkirjan loppuun kirjoitetaan yhteenveto, jossa arvioidaan kurssin kokonaisuutta. Oppilas pohtii yhteenvedossa odotusten ja toteutumien suhdetta sekä oppimista suhteessa kurssin osaamistavoitteisiin. - Oppimispäiväkirjassa voi kommentoida esitysten ajattelua suhteessa omaan tapaan ajatella, ja tehdä havaintoja kurssin aiheeseen kuuluvista ilmiöistä. Omat mielipiteet kurssisisällöstä kerrotaan kurssipalautteessa, joten oppimispäiväkirjassa ei analysoida kurssisisältöä.

Tehtävän arviointi Oppimispäiväkirja arvioidaan pohdinnan syvyyden perusteella. Oppimispäiväkirjassa ei ole tarkoitus toistaa kurssilla esitettyjä faktoja. Oppimispäiväkirjan kirjoittamisen tavoitteena on oppia esittämään asioita omin sanoin, yhdistelemään opittua aiempaan tietoon, soveltamaan, arvioimaan tietoa sekä luomaan uusia ajatuksia ja ratkaisuja. Kurssin arvioinnissa käytetään Bloomin taksonomiaa, jossa ajattelulle on hahmoteltu kuusi tasoa. Kukin taso on aina edellistä vaativampi. Tarkoitus on, että opiskelija pääsee kurssin edetessä etenemään tasolta yksi muille tasoille. Tämän etenemisen tulee näkyä oppimispäiväkirjassa.



Taso 1: Muistaminen. Kerro, mitä tiedät. Kerro mitä olet oppinut aiemmin.

Taso 2. Osaa tason 1 asiat. Lisäksi 2: Ymmärtäminen. Kerro, että ymmärrät. Osaat kuvata, tulkita ja selittää oppimasi.

Taso 3: Osaa tason 1 ja 2 asiat. Lisäksi 3: Soveltaminen. Kerro, että pystyt käyttämään oppimaasi. Osaat havainnollistaa ja kertoa mitä oppimalla tiedolla voi tehdä.

Taso 4: Osaa tason 1-3 asiat. Lisäksi: 4. Analyysi. Näytä, että pystyt löytämään olennaiset asiat. Osaat debatoida, analysoida ja tehdä johtopäätöksiä.

Taso 5: Osaa tason 1-4 asiat. Lisäksi: 5. Arviointi. Näytä, että pystyt arvioimaan ideoita, tietoa, menettelyjä ja ratkaisuja. Kriittisen ajattelun taitojen osoittaminen.

Taso 6: Osaa tason 1-5 asiat. Lisäksi: 6. Luominen. Näytä, että pystyt luomaan uusia ajatuksia ja kokonaisuuksia. Keksit uusia ratkaisuja.

Siirry alkuun