Tulosta matkailuyritykselle tiedolla johtaen (3op)
Toteutuksen tunnus: TOU8HA010-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.12.2022 - 15.03.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Opettajat
- Kristian Sievers
- Hanna Lak
- Anu Lehtinen
- Ryhmät
-
AVO22KTIEDOLLAJOHTAMINENTiedolla johtamisen osaamisesta kilpailukykyä matkailualalle -hankkeen opiskelijat
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- TOU8HA010
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Ma 20.3.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 27.3.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 3.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 17.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 24.4.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Ma 8.5.2023 Klo 9-12 Teams etäopetus
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
1. Virtuaaliopiskelu, ryhmäkeskustelut ja oppimistehtävät 81 h
2. Lähiopetus ja oppimistehtävät 81 h
3. Mahdollinen AHOTointi ja sen hyödyntäminen opintojaksolla sovitaan erikseen ohjaavan opettajan kanssa
Oppimistehtävät
Oppimispäiväkirja on oppimisen arviointityökalu.
Oppimispäiväkirjassa keskitytään oppimisprosessin reflektioon, jossa opiskelija kuvaa omaa oppimistaan. Oppimispäiväkirjassa olennaista on juuri itsereflektio, oman oppimisprosessin ymmärtäminen sekä oman osaamisen ja oppimistavoitteiden analysointi. Oppimispäiväkirja ei siis ole kokoelma muistiinpanoja. Oppimispäiväkirja antaa opiskelijalle mahdollisuuden yhdistää kurssilla oppimaansa uutta asiaa aiempiin tietoihinsa.
Ohjeita oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen - Oppimispäiväkirjaa kirjoitetaan säännöllisesti kurssin aikana, sillä oppimispäiväkirja on oppimisprosessin kuvaus, joten sitä ei tuoteta yhdellä kertaa kurssin lopussa. - Kirjoita ½-1 s. kerrallaan, jokaisen session jälkeen. - Oppimispäiväkirjan aloittaa johdanto, joka kirjoitetaan heti kurssin alussa. Johdanto-osiossa oppija listaa oppimistavoitteitaan ja odotuksiaan kurssia kohtaan. Oppilas myös arvioi, mitä asioita hän jo osaa, ja mitkä ovat suurimpia oppimishaasteita kurssilla. (½-1 s.) –
Oppimispäiväkirjan loppuun kirjoitetaan yhteenveto, jossa arvioidaan kurssin kokonaisuutta. Oppilas pohtii yhteenvedossa odotusten ja toteutumien suhdetta sekä oppimista suhteessa kurssin osaamistavoitteisiin. - Oppimispäiväkirjassa voi kommentoida esitysten ajattelua suhteessa omaan tapaan ajatella, ja tehdä havaintoja kurssin aiheeseen kuuluvista ilmiöistä. Omat mielipiteet kurssisisällöstä kerrotaan kurssipalautteessa, joten oppimispäiväkirjassa ei analysoida kurssisisältöä.
Tehtävän arviointi Oppimispäiväkirja arvioidaan pohdinnan syvyyden perusteella. Oppimispäiväkirjassa ei ole tarkoitus toistaa kurssilla esitettyjä faktoja. Oppimispäiväkirjan kirjoittamisen tavoitteena on oppia esittämään asioita omin sanoin, yhdistelemään opittua aiempaan tietoon, soveltamaan, arvioimaan tietoa sekä luomaan uusia ajatuksia ja ratkaisuja. Kurssin arvioinnissa käytetään Bloomin taksonomiaa, jossa ajattelulle on hahmoteltu kuusi tasoa. Kukin taso on aina edellistä vaativampi. Tarkoitus on, että opiskelija pääsee kurssin edetessä etenemään tasolta yksi muille tasoille. Tämän etenemisen tulee näkyä oppimispäiväkirjassa.
Taso 1: Muistaminen. Kerro, mitä tiedät. Kerro mitä olet oppinut aiemmin.
Taso 2. Osaa tason 1 asiat. Lisäksi 2: Ymmärtäminen. Kerro, että ymmärrät. Osaat kuvata, tulkita ja selittää oppimasi.
Taso 3: Osaa tason 1 ja 2 asiat. Lisäksi 3: Soveltaminen. Kerro, että pystyt käyttämään oppimaasi. Osaat havainnollistaa ja kertoa mitä oppimalla tiedolla voi tehdä.
Taso 4: Osaa tason 1-3 asiat. Lisäksi: 4. Analyysi. Näytä, että pystyt löytämään olennaiset asiat. Osaat debatoida, analysoida ja tehdä johtopäätöksiä.
Taso 5: Osaa tason 1-4 asiat. Lisäksi: 5. Arviointi. Näytä, että pystyt arvioimaan ideoita, tietoa, menettelyjä ja ratkaisuja. Kriittisen ajattelun taitojen osoittaminen.
Taso 6: Osaa tason 1-5 asiat. Lisäksi: 6. Luominen. Näytä, että pystyt luomaan uusia ajatuksia ja kokonaisuuksia. Keksit uusia ratkaisuja.