Vastuullinen matkailuyrittäjyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TOU007AS2A-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Antti Kurhinen
Rilla Engblom
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
TOU007AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

5 lähitapaamista:

Maanantai 20.1. klo 14-16.45 Johdanto ja yrittäjyys (Rilla ja Antti)
Maanantai 10.2. klo 14-16.45 Asiakaslähtöisyys ja kilpailukeinot (Rilla)
Maanantai 10.3. klo 14-16.45 Yrityksen vastuullisuus ja Sustainable Travel Finland -ohjelma (Rilla)
Maanantai 7.4. klo 11-13.45 Klinikkatyöskentely, yritysideoiden sparrausta (Rilla ja Antti)
Maanantai 28.4. klo 11-13.45 Päätösseminaari, vastuullisen yrityksen esitykset (Rilla ja Antti)

Intro

Tämän päivän matkailuyrittäjä ymmärtää vastuullisten toimintatapojen merkityksen tulevaisuudelle. Tällä kurssilla opit kehittämään vastuullisen matkailuyrityksen kilpailukeinoja ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden ja laadun merkityksen. Tule tutustumaan vastuulliseen yrittäjyyteen, sillä vastuullisuus on matkailualan yritykselle kilpailuetu!

Oppimateriaalit

Oppimisalusta Moodle-materiaali.
Uusyrityskeskus: Perustamisopas uusille yrittäjille.
Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opetus suomeksi.
Blended-toteutus. Viisi lähitapaamista.
Ryhmä- ja yksilötehtäviä tapaamisen ulkopuolella.

Työelämäyhteydet

Opintojakso on hyvin työelämäkeskeinen:

1. Matkailuyrittäjyyden perusteet
2. Vastuullisuuden merkitys asiakkaille yrittäjyyden lähtökohtana
4. Matkailuyrityksen vastuulliset kilpailukeinot
3. Vastuullisen matkailuliiketoiminnan kehittäminen STF-polun avulla

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä.

Oppimistehtävät

Yksilötehtävä 1 (15 pistettä): Strateginen suunnittelu: visio, missio ja arvot
Mitä arvot, visio ja missio tarkoittavat?
Etsi esimerkkejä elämysalan yritysten missiosta, arvoista ja visiosta.
Miten näissä on huomioitu vastuullisuus?
Max. 2 sivun raportti.

Yksilö / Ryhmätehtävä 2 (25 pistettä): Yrityksen strategiset peruspilarit, asiakaskohderyhmä ja markkinoinnin kilpailukeinot
Kuvatkaa yrityksenne strategiset peruspilarit, kohderyhmät ja kilpailukeinot vastuullisuus huomioiden.
Max 3 sivun raportti.

Yksilö / Ryhmätehtävä 1 (60 pistettä): Vastuullisen elämysalan yrityksen perustaminen
Tavoitteena on vastuullisuuden eri ulottuvuudet ja Sustainable Travel Finland –ohjelman vaatimuksen huomioonottavan uuden elämysalan yrityksen perustaminen
Yritys perustetaan eri markkinoinnin kilpailukeinojen kautta asiakastarpeet huomioiden
Tehtävä raportoidaan Powerpoint –muodossa ja esitetään muille ryhmille. Esityksessä on pakollinen läsnäolo: esitys max. 15 minuuttia, joka on tiivistetty kuvaus koko Powerpointistä.

Arviointiin vaikuttaa tehtävien lisäksi läsnäolo lähiopetuskerroilla.

Arviointitavat

0-49 pistettä - hylätty, 0
50-59 pistettä - arvosana 1
60-69 pistettä - arvosana 2
70-79 pistettä - arvosana 3
80-89 pistettä - arvosana 4
90-100 pistettä - arvosana 5

Go back to top of page