Vastuullinen matkailuyrittäjyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: TOU007AS2A-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Antti Kurhinen
- Rilla Engblom
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- TOU007AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
5 lähitapaamista:
Maanantai 20.1. klo 14-16.45 Johdanto ja yrittäjyys (Rilla ja Antti)
Maanantai 10.2. klo 14-16.45 Asiakaslähtöisyys ja kilpailukeinot (Rilla)
Maanantai 10.3. klo 14-16.45 Yrityksen vastuullisuus ja Sustainable Travel Finland -ohjelma (Rilla)
Maanantai 7.4. klo 11-13.45 Klinikkatyöskentely, yritysideoiden sparrausta (Rilla ja Antti)
Maanantai 28.4. klo 11-13.45 Päätösseminaari, vastuullisen yrityksen esitykset (Rilla ja Antti)
Intro
Tämän päivän matkailuyrittäjä ymmärtää vastuullisten toimintatapojen merkityksen tulevaisuudelle. Tällä kurssilla opit kehittämään vastuullisen matkailuyrityksen kilpailukeinoja ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden ja laadun merkityksen. Tule tutustumaan vastuulliseen yrittäjyyteen, sillä vastuullisuus on matkailualan yritykselle kilpailuetu!
Oppimateriaalit
Oppimisalusta Moodle-materiaali.
Uusyrityskeskus: Perustamisopas uusille yrittäjille.
Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -materiaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opetus suomeksi.
Blended-toteutus. Viisi lähitapaamista.
Ryhmä- ja yksilötehtäviä tapaamisen ulkopuolella.
Työelämäyhteydet
Opintojakso on hyvin työelämäkeskeinen:
1. Matkailuyrittäjyyden perusteet
2. Vastuullisuuden merkitys asiakkaille yrittäjyyden lähtökohtana
4. Matkailuyrityksen vastuulliset kilpailukeinot
3. Vastuullisen matkailuliiketoiminnan kehittäminen STF-polun avulla
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Oppimistehtävät
Yksilötehtävä 1 (15 pistettä): Strateginen suunnittelu: visio, missio ja arvot
Mitä arvot, visio ja missio tarkoittavat?
Etsi esimerkkejä elämysalan yritysten missiosta, arvoista ja visiosta.
Miten näissä on huomioitu vastuullisuus?
Max. 2 sivun raportti.
Yksilö / Ryhmätehtävä 2 (25 pistettä): Yrityksen strategiset peruspilarit, asiakaskohderyhmä ja markkinoinnin kilpailukeinot
Kuvatkaa yrityksenne strategiset peruspilarit, kohderyhmät ja kilpailukeinot vastuullisuus huomioiden.
Max 3 sivun raportti.
Yksilö / Ryhmätehtävä 1 (60 pistettä): Vastuullisen elämysalan yrityksen perustaminen
Tavoitteena on vastuullisuuden eri ulottuvuudet ja Sustainable Travel Finland –ohjelman vaatimuksen huomioonottavan uuden elämysalan yrityksen perustaminen
Yritys perustetaan eri markkinoinnin kilpailukeinojen kautta asiakastarpeet huomioiden
Tehtävä raportoidaan Powerpoint –muodossa ja esitetään muille ryhmille. Esityksessä on pakollinen läsnäolo: esitys max. 15 minuuttia, joka on tiivistetty kuvaus koko Powerpointistä.
Arviointiin vaikuttaa tehtävien lisäksi läsnäolo lähiopetuskerroilla.
Arviointitavat
0-49 pistettä - hylätty, 0
50-59 pistettä - arvosana 1
60-69 pistettä - arvosana 2
70-79 pistettä - arvosana 3
80-89 pistettä - arvosana 4
90-100 pistettä - arvosana 5