Svenska i hotell-, restaurang- och turismbranschen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SWE2HA001-3052
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- MATKA Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma
- Opettajat
- Anna Sarajas-Zino
- Ryhmät
-
RLM25RLM25 Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma, aikuiset
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- SWE2HA001
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opintojakson aikataulun ja luokkatilan löydät tämän sivun vasemmasta laidasta "Rytmitys- ja tilatoiveet ja ajoitus" - otsikon alta.
Tarkempi aikataulu on Moodle-sivulla opintojakson alettua.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä- tai monimuotototeutuksena
b. Kirjallinen (tentti) ja suullinen näyttö
Oppimateriaalit
Oppikirja:
Skål och välkommen (Minna Jääskeläinen & Annika Salervo, SanomaPro). Kirja on opintojaksolla pakollinen.
Opettajien erilliset opetusmonisteet.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson suoritustapa ja opintojaksolla noudatettavia perusperiaatteita:
- Aktiivinen osallistuminen opetukseen (max. kaksi poissaoloa kummaltakin opettajalta). Jatkuva näyttö, eli tuntityöskentely
on osa arviointia.
- Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä, opiskelijan vastuulla on hankkia mahdollisesti tunneilla jaettu lisämateriaali sekä
selvittää kavereilta seuraavan kerran kotitehtävät.
- Kirja (Skål och välkommen) ja opetuksessa jaettu muu materiaali tulee olla oppitunnilla mukana.
Opintojakson sisältöjä:
• Alan erilaiset asiakas- ja myyntipalvelutilanteet
• Gastronomista terminologiaa ja suomalaisesta keittiöstä kertomista
• Matkailijan Suomi
• Alan yrityksen, sen toimintojen ja henkilökunnan esittely
• Työelämän tärkeimmät suulliset viestintätilanteet
• Alan ammatillisia tekstejä ja liikeviestintää
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa toimia ruotsin kielellä eri asiakas- ja vuorovaikutustilanteissa
• osaa käyttää ruotsin kieltä oman alan toimintaympäristössä.
• osaa tuottaa alalla tarvittavia yleisiä tekstejä ruotsiksi
• osaa esitellä yrityksen tuotteita ruotsiksi myyvällä ja asiakaslähtöisellä tavalla.
• osaa esitellä itsensä ja osaamisensa sekä kirjallisesti että suullisesti ruotsiksi
Opintojakson ohjaus tapahtuu opetuksen yhteydessä.
Työelämäyhteydet
Opintojakson sisällöt ovat työelämälähtöisiä ja –aiheisia. Opetuksessa käytetään mahdollisimman paljon autenttista materiaalia.
Elinkeinovierailut sekä mahdolliset vierailijat oppitunneilla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttien ajankohdat löydät Moodle-sivulta opintojakson alettua.
Kansainvälisyys
Rohkaistaan opiskelijoita hakeutumaan vaihtoon. Painotetaan opiskelijan mahdollisuuksia kotikansainvälistymiseen. Opiskellaan kohdekielten kulttuuria.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Oppimistapa a:
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja tentti päivä- tai monimuotototeutuksena.
Oppimistapa b:
(Tämän vaihtoehdon valitseminen edellyttää keskustelua opintojakson opettajien kanssa ennakkoon.)
Kirjallinen (tentti) ja suullinen näyttö
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT).
https://mynet.haaga-helia.fi/fi/opiskelu/ahot/Pages/default.aspx
Oppimistehtävät
Oppimistehtävistä löydät tarkempaa tietoa Moodle-sivulta opintojakson alettua.
Arviointitavat
- Kundservice på svenska painoarvo on 25 % (Anna)
- Muntliga övningar painoarvo on 25 % (Anna)
- Gastronomi painoarvo on 50 % (Arja)