Espanjan perusteet 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SPA8LS210-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 14.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LIIDI Liiketoiminnan palveluratkaisujen ja kielten koulutusohjelma
Opettajat
Pekka Savinainen
Ryhmät
LSVV
LSVV Vapaavalintaiset opinnot
CONTACT
Lähitoteutus
3AMK
3AMK
Opintojakso
SPA8LS210

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ilmoitetaan Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimateriaalit

Kurssikirja: Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas & Juan Ràfols: Buenas Migas 1. 2009-2021 Finn Lectura,

Oheislukemistoa:

Mäkinen, M. 2012. ¡Claro! Lyhyt espanjan kielioppi. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Mäkinen, M. & Torvinen, M. 2012. ¡Claro! Harjoitukset.? Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki.
Hämäläinen, T. 2016. Espanjan kielioppi. Finn Lectura. Tampere.
Hämäläinen, T & Virkkunen, S. 2012. Espanjan kielioppiharjoituskirja. Finn Lectura. Helsinki.
Verkkomateriaalia: Español Uno ja Dos käyttäjänopas, Finn Lectura ja Taina Hämäläisen Espanjan kieliopin harjoituksia. Finn Lectura.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähtötaso: 0-taso ja taitotaso: A1
Ei edellytä aiempia opintoja.

Opiskelija oppii perussanaston, ääntämisen, intonaation ja sanapainon sekä osallistuu puheharjoitteluun ja ohjattuun kirjoittamiseen. Opintojakson tavoitteena on kielen perusrakenteiden ja puhutun kielen tavallisimpien ilmausten oppiminen jokapäiväisissä kielenkäyttöön liittyvissä palvelutilanteissa. Osallistuminen lähiopetukseen on suositeltavaa! Opintojakso sopii myös perusteiden kertaamiseen.

Tavallisimmat kielenkäyttötilanteet:
• tervehtiminen, esittäytyminen ja hyvästeleminen
• perhesuhteet
• asuminen, omista harrastuksista, opinnoista ja työstä kertominen
• kellonajat, kuukaudet, viikonpäivät, vuodenajat ja lukusanat
• palvelutilanteet kuten ravintolassa asioiminen, ruokaostokset, vaateostokset jne.
• säästä kertominen
• tienkysyminen
• matkakokemukset
• päivittäiset rutiinit

Työelämäyhteydet

Palvelutilanteiden harjoittelua simulaatiotilanteissa videoinnin avulla. Videot osoittavat suullisen näytön.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Välikokeen ja lopputentin aikataulu Moodlessa
Uusintatenttien aikataulu MyNetissä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät

Oppimistehtävät

Lähiopetuksen yhteydessä annetut kotitehtävät sekä Moodlessa ilmoitetut etätehtävät. Oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti ennen kirjallisia tenttejä.

Arviointitavat

Kirjalliset kokeet 80 %
Suullinen näyttö, kuullun ymmärtämistehtävät ja oppimistehtävät 20%

Arviointikriteeri - arvosana 1

Opiskelija kykenee joskus ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija tunnistaa yksinkertaisia rakenteita ja usein käytettyjä ilmauksia erilaisissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteeri - arvosana 3

Opiskelija kykenee usein ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin

Arviointikriteeri - arvosana 5

Opiskelija? kykenee ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on yksinkertaisten rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin, yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.

Siirry alkuun