Espanjan perusteet 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SPA8LS210-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.08.2021 - 20.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LIIDI Liiketoiminnan palveluratkaisujen ja kielten koulutusohjelma
SEBBA Degree Programme in Business Service Solutions and Languages
Opettajat
Pekka Savinainen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
3AMK
3AMK
LS1D
LS1D Liidi 1. lukukausi
LE1B
LE1B Sebba 1. lukukausi
LS1C
LS1C Liidi 1. lukukausi
Opintojakso
SPA8LS210

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ilmoitetaan Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimateriaalit

Kurssikirja: Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas & Juan Ràfols: Buenas Migas 1. 2009-2021 Finn Lectura,

Oheislukemistoa:

Mäkinen, M. 2012. ¡Claro! Lyhyt espanjan kielioppi. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Mäkinen, M. & Torvinen, M. 2012. ¡Claro! Harjoitukset.? Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki.
Hämäläinen, T. 2016. Espanjan kielioppi. Finn Lectura. Tampere.
Hämäläinen, T & Virkkunen, S. 2012. Espanjan kielioppiharjoituskirja. Finn Lectura. Helsinki.
Verkkomateriaalia: Español Uno ja Dos käyttäjänopas, Finn Lectura ja Taina Hämäläisen Espanjan kieliopin harjoituksia. Finn Lectura.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin: Lähtötaso 0 ja tavoitetaso A1.
Ei edellytä aiempia opintoja.

Opiskelija oppii perussanaston, ääntämisen, intonaation ja sanapainon sekä osallistuu puheharjoitteluun ja ohjattuun kirjoittamiseen. Opintojakson tavoitteena on kielen perusrakenteiden ja puhutun kielen tavallisimpien ilmausten oppiminen jokapäiväisissä kielenkäyttöön liittyvissä tilanteissa sekä tutustua kielen eroihin Espanjan ja Latinalaisen Amerikan välillä. Osallistuminen lähiopetukseen on suositeltavaa! Opintojakso soveltuu myös perusteiden kertaamiseen.

Tavallisimmat kielenkäyttötilanteet:
• tervehtiminen, esittäytyminen ja hyvästeleminen
• perhesuhteet
• asuminen, omista harrastuksista, opinnoista ja työstä kertominen
• kellonajat ja lukusanat
• ravintolassa asioiminen
• säästä kertominen
• ostosten tekeminen
• tien kysyminen
• matkakokemukset
• päivittäiset rutiinit

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Välikokeen ja lopputentin aikataulu ilmoitetaan Moodlessa.
Uusintatentin aikataulu MyNetissä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät

Oppimistehtävät

Lähiopetuksen yhteydessä annetut kotitehtävät sekä Moodlessa ilmoitetut etätehtävät on oltava suoritettuina ennen kirjallisia tenttejä.

Arviointitavat

Kirjalliset kokeet 80 %

Suullinen näyttö (osallistuminen suulliseen tenttiin tai osoitettava palautettujen videoiden avulla) kuullun ymmärtämistehtävät ja oppimistehtävät 20%.

Arviointikriteeri - arvosana 1

Opiskelija kykenee joskus ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija tunnistaa yksinkertaisia rakenteita ja usein käytettyjä ilmauksia erilaisissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteeri - arvosana 3

Opiskelija kykenee usein ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin

Arviointikriteeri - arvosana 5

Opiskelija? kykenee ymmärtämään yksinkertaisia, suullisia ja kirjallisia viestejä sekä välittämään niitä onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on yksinkertaisten rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin, yksinkertaisiin rakenteisiin ja kielenkäyttötilanteisiin.

Go back to top of page