Espanja 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: SPA4LH102-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 14.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
- Opettajat
- Pedro Beltran
- Ryhmät
-
LHIPAVVLHIPAVV Vapaasti valittavat (MMT), Pasila
-
CONTACTLähitoteutus
-
LHPAVVLHPAVV Vapaasti valittavat (N), Pasila
- Opintojakso
- SPA4LH102
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kts. Moodlesta
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopinnot
Osittain virtuaaliset opinnot
Muut mahdolliset toteutustavat
Oppimateriaalit
Kurssikirja: Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas & Juan Ràfols: Buenas Migas 2. 2009-2021 Finn Lectura,
Oheislukemistoa:
Mäkinen, M. 2012. ¡Claro! Lyhyt espanjan kielioppi. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Mäkinen, M. & Torvinen, M. 2012. ¡Claro! Harjoitukset.? Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki.
Hämäläinen, T. 2016. Espanjan kielioppi. Finn Lectura. Tampere.
Hämäläinen, T & Virkkunen, S. 2012. Espanjan kielioppiharjoituskirja. Finn Lectura. Helsinki.
Verkkomateriaalia: Español Uno ja Dos käyttäjänopas, Finn Lectura ja Taina Hämäläisen Espanjan kieliopin harjoituksia. Finn Lectura.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin: Espanjan perusteet 1 HH:ssa tai vastaavat tiedot.
Lähtötaso: A1
Tavoitetaso: A2
Lähiopetusta ja/tai etäopetusta Zoomissa kaksi kertaa viikossa. Opintojakso sisältää runsaasti uutta sanastoa, tekstejä sekä suullista että kirjallista harjoitusta. Se sopii myös hyvin niille, jotka ovat aikaisemmin suorittaneet joitain espanjan kursseja, mutta eivät hallitse kaikkia rakenteita, nimenomaan, menneenajan aikamuotoja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kts. Moodlesta
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Kirjalliset tentit ja pakolliset etätehtävät
Tentit ja kirjalliset oppimistehtävät 85 % ja aktiivinen läsnäolo 15 %.
Oman oppimisen arviointitehtävä ei vaikuta arvosanan muodostukseen.
Oppimistehtävät
Kts. Moodlesta
Arviointitavat
Kirjalliset kokeet 80 %
Jatkuva näyttö, aktiivisuus oppitunneilla (suullinen kielitaito) kuullun ymmärtämistehtävät ja oppimistehtävät 20%. Oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti ennen kirjallisia tenttejä.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää joskus yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija pystyy käyttämään oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija ymmärtää usein yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa lähinnä tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija ymmärtää yleensä yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin.