Espanja 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SPA4LH102-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 14.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Pedro Beltran
Ryhmät
LHIPAVV
LHIPAVV Vapaasti valittavat (MMT), Pasila
CONTACT
Lähitoteutus
LHPAVV
LHPAVV Vapaasti valittavat (N), Pasila
Opintojakso
SPA4LH102

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kts. Moodlesta

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopinnot
Osittain virtuaaliset opinnot
Muut mahdolliset toteutustavat

Oppimateriaalit

Kurssikirja: Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas & Juan Ràfols: Buenas Migas 2. 2009-2021 Finn Lectura,

Oheislukemistoa:

Mäkinen, M. 2012. ¡Claro! Lyhyt espanjan kielioppi. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Helsinki.
Mäkinen, M. & Torvinen, M. 2012. ¡Claro! Harjoitukset.? Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki.
Hämäläinen, T. 2016. Espanjan kielioppi. Finn Lectura. Tampere.
Hämäläinen, T & Virkkunen, S. 2012. Espanjan kielioppiharjoituskirja. Finn Lectura. Helsinki.
Verkkomateriaalia: Español Uno ja Dos käyttäjänopas, Finn Lectura ja Taina Hämäläisen Espanjan kieliopin harjoituksia. Finn Lectura.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin: Espanjan perusteet 1 HH:ssa tai vastaavat tiedot.

Lähtötaso: A1
Tavoitetaso: A2

Lähiopetusta ja/tai etäopetusta Zoomissa kaksi kertaa viikossa. Opintojakso sisältää runsaasti uutta sanastoa, tekstejä sekä suullista että kirjallista harjoitusta. Se sopii myös hyvin niille, jotka ovat aikaisemmin suorittaneet joitain espanjan kursseja, mutta eivät hallitse kaikkia rakenteita, nimenomaan, menneenajan aikamuotoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kts. Moodlesta

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Kirjalliset tentit ja pakolliset etätehtävät
Tentit ja kirjalliset oppimistehtävät 85 % ja aktiivinen läsnäolo 15 %.
Oman oppimisen arviointitehtävä ei vaikuta arvosanan muodostukseen.

Oppimistehtävät

Kts. Moodlesta

Arviointitavat

Kirjalliset kokeet 80 %

Jatkuva näyttö, aktiivisuus oppitunneilla (suullinen kielitaito) kuullun ymmärtämistehtävät ja oppimistehtävät 20%. Oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti ennen kirjallisia tenttejä.

Arviointikriteerit

Arviointikriteeri - arvosana 1

Opiskelija ymmärtää joskus yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija pystyy käyttämään oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteeri - arvosana 3

Opiskelija ymmärtää usein yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa lähinnä tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteeri - arvosana 5

Opiskelija ymmärtää yleensä yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin.

Siirry alkuun