Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen (3op)

Toteutuksen tunnus: SER042AS2A-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 06.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.02.2025 - 31.07.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Kristiina Laine
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
AVOINAMK
Avoimen AMK:n toteutus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
SER042AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.

Oppimateriaalit

Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. [Helsinki]: Alma Talent. Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing. Moodlessa saatavilla oleva muu materiaali ja artikkelit.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu palvelumuotoilun prosessiin työkaluihin ja menetelmiin tuplatimanttimallin mukaisesti. Menetelmistä tutuksi tulevat mm. asiakaspersoona, palvelupolku, arvolupaus, ideoinnin menetelmiä, sekä palvelun prototypointi.

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä. Suoritus koostuu monivalintatenteistä ja palautettavista tehtävistä. Opintojaksolla opiskelija tarkastelee valitsemaansa palvelua ja soveltaa siihen annettuja työkaluja ja menetelmiä.

Kaikki tehtävät tulee palauttaa 31.7.2025 mennessä.

Siirry alkuun