Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen (3op)
Toteutuksen tunnus: SER042AS2A-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 06.06.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.02.2025 - 31.07.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 30 - 100
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
- Opettajat
- Kristiina Laine
- Ryhmät
-
NONSTOPNONSTOP -toteutus
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- SER042AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.
Oppimateriaalit
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. [Helsinki]: Alma Talent. Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing. Moodlessa saatavilla oleva muu materiaali ja artikkelit.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu palvelumuotoilun prosessiin työkaluihin ja menetelmiin tuplatimanttimallin mukaisesti. Menetelmistä tutuksi tulevat mm. asiakaspersoona, palvelupolku, arvolupaus, ideoinnin menetelmiä, sekä palvelun prototypointi.
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä. Suoritus koostuu monivalintatenteistä ja palautettavista tehtävistä. Opintojaksolla opiskelija tarkastelee valitsemaansa palvelua ja soveltaa siihen annettuja työkaluja ja menetelmiä.
Kaikki tehtävät tulee palauttaa 31.7.2025 mennessä.