Asiantuntijaosaamisen kehittäminen 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SER030AS2A-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.08.2025 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
1 - 5
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Vierumäen toimipiste
Tampere
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 30
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Erkki Häkkilä
Ryhmät
LI1PA2_AVO
AVO Liikunnanohjaajan polkuopinnot, Helsinki (pohjakoulutetut)
LI1PA2
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 1.lukukausi, Helsinki, ryhmä 2
LI1PA1
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 1.lukukausi, Helsinki, ryhmä 1
LI4VIA
Liikunnanohjaaja, päivä, 4.lukukausi, Vierumäki, ryhmä A
LI3VIB
Liikunnanohjaaja, päivä, 3.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
LI5TA2
Liikunnanohjaaja, päivä, 5.lukukausi, Tampere, ryhmä 2
LI3VIA
Liikunnanohjaaja, päivä, 3.lukukausi, Vierumäki, ryhmä A
LI5TA1
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 5.lukukausi, Tampere, ryhmä 1
LI2VIB
Liikunnanohjaaja, päivä, 2.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
LI4TAA
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 4.lukukausi, Tampere
LI2VIA
Liikunnanohjaaja, päivä, 2.lukukausi, Vierumäki, ryhmä A
LI3TAA
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 3.lukukausi, Tampere
LI1VIB
Liikunnanohjaaja, päivä, 1.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
LI2TAA
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 2.lukukausi, Tampere
LI1VIA
Liikunnanohjaaja, päivä, 1.lukukausi, Vierumäki, ryhmä A
LI1TAA
Liikunnanohjaaja, monimuoto, 1.lukukausi, Tampere
LI5VI3
Liikunnanohjaaja, päivä, 5.lukukausi, Vierumäki, ryhmä 3
LI5VI2
Liikunnanohjaaja, päivä, 5.lukukausi, Vierumäki, ryhmä 2
LI5VI1
Liikunnanohjaaja, päivä, 5.lukukausi, Vierumäki, ryhmä 1
LI4VIB
Liikunnanohjaaja, päivä, 4.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
BLENDED
Monimuotototeutus
LI2PAA
Liikunnanohjaaja, momu, 2.lukukausi, Helsinki
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
SER030AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opiskelija voi raportoida työelämäkokemuksen milloin tahansa lukuvuoden 25-26 aikana.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Contact, Contact blended, Online, Online blended, Virtual. Opintojakso perustuu itsenäiseen tai ryhmämuotoiseen projektityöskentelyyn sekä opinnollistamiseen, joihin voidaan yhdistää näyttöjä.

Intro

Tällä opintojaksolla opiskelija räätälöi opintojakson sisällön tapaus- ja projektikohtaisesti. Opintojaksolla yhdistellään joustavasti eri toteutustapoja ja sisältöjä.

Oppimateriaalit

Sovitaan aina henkilö- tai ryhmäkohtaisesti.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojaksolla opiskelija kerryttää asiantuntijaosaamistaan oman henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmansa tavoitteiden mukaisesti. Tarkemmat tavoitteet sovitaan aina toteutuskohtaisesti opiskelijan tai opiskelijaryhmän ja opintojakson opettajan välillä. Opiskelija voi esimerkiksi pestautua alansa työelämäprojektiin ja osallistua alan tapahtumaan vapaaehtoisena tapahtuman järjestäjänä. Toteutuksen raportoinnissa on tarkoitus käsitellä ja pohtia osaamisen kehittymistä projektin toimintaympäristössä.

Sisältö ja laajuus opiskelijalähtöisesti. Se voi olla esimerkiksi:

- toimeksiantona toteutettava projekti
- tapahtuman suunnitteleminen ja/tai osallistuminen tapahtumaan
- osallistuminen kilpailuun tai muuhun vastaavaan tavoitteelliseen alan toimintaan
- osaamisen osoittaminen ja vahvistaminen erityisen standardin tai sertifikaatin mukaisesti.
- aiemmin toteututetun projektin raportointi (projekti ei ole kuulunut muihin opintoihin)
- työkokemus (joka ei ole kuulunut työharjoitteluun / muihin opintoihin)

Tämä opintojakso on mahdollista suorittaa, mikäli "asiantuntijaosaamisen kehittäminen 1" on jo suoritettu.

Työelämäyhteydet

Opiskelija hankkii työelämäprojektin tai vastaavan itse.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä

Kansainvälisyys

Opintojakson toteutuksesksi sopii sekä kotimaiset, että kansainväliset kokemukset / projektit

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Opintojakso perustuu itsenäiseen tai ryhmämuotoiseen projektityöskentelyyn sekä opinnollistamiseen, joihin voidaan yhdistää myös näyttöjä. Kun opiskelija on toteuttanut työelämäprojektinsa hän laatii siitä raportin, jossa kuvaa tehtäviä ja oppimista ja arvioi tehtävissä suoriutumista.

Oppimistehtävät

Työelämäkokemuksen raportoinnissa on tarkoitus käsitellä ja pohtia osaamisen kehittymistä projektin toimintaympäristössä. Raporttiin on liitettävä projektiin käytetty tuntimäärä sekä sen todistava työtodistus, diplomi tai muu vastaava sertifikaatti tai tosite.

Arviointitavat

Palautettu raportti arvioidaan hyväksytty - hylätty. Raporttiin on liitettävä projektiin käytetty tuntimäärä sekä sen todistava työtodistus, diplomi tai muu vastaava sertifikaatti tai tosite.

Siirry alkuun