Vuorovaikutteisen virtuaalitapahtuman suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: SER014AS3A-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 17.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Monika Birkle
- Ryhmät
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
REB5PC1Restonomi, monimuoto, 5. lukukausi, Porvoo
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- SER014AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Tunnit maanantaisin ja tiistaisin seuraavasti:
Maanantai 21.10. aloitus online
Tiistai 22.10. Porvoo Campus tila 3423
Maanantai 10.11. online
Tiistai 11.11. online
Maanantai 1.12. studiotyöskentely Pasila kampus tila 4005
Tiistai 2.12. studiotyöskentely Pasila kampus tila 4005 (varapäivä)
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
ks ohje
Intro
Tapahtumat mahdollistavat ihmisen perustarpeen tulla yhteen, kokoontua ja jakaa yhteisiä, ainutlaatuisia hetkiä ja kokemuksia. Viime vuosina livetapahtumien rinnalle rakennetut virtuaalitapahtumat mahdollistavat hyvin suunnitellusti aidot kohtaamiset ja merkityksellisen vuorovaikutuksen myös etänä, kun elämys, osallistuminen ja kohtaamiset ovat tasa-arvoisia osallistujan fyysisestä sijainnista riippumatta. Virtuaalitapahtumat ovat myös keino vähentää tapahtuma-alan hiilijalanjälkeä merkittävästi.
Virtuaalitapahtumien tuotanto osaamiskokonaisuuden tavoitteena on kouluttaa tapahtuma-alan tulevia ammattilaisia vastaamaan alan tarpeeseen. Tarvitaan digitaalisia ja perinteisiä tapahtumatuotannon välineitä ketterästi yhdisteleviä ammattilaisia.
Tässä osaamiskokonaisuudessa syvennetään lisätyn todellisuuden tuomiin mahdollisuuksiin ja pelimaailmasta tunnettuihin digitaalisiin ratkaisuihin ja sovelletaan niitä virtuaali-ja hybriditapahtumiin. Opiskelija oppii käytännönläheisesti monikamerastriimauksen perusteet, virtuaalistudiossa työskentelyn, ääni-, ja valosuunnittelun periaatteet sekä kuvasommittelun ja virtuaalitapahtuma-alustan rakentamisen. Virtuaalitapahtuman vuorovaikutuksen välineet tulevat tutuksi, kuten myös yhteiskehittelyyn tarkoitetut digitaaliset ratkaisut.
Tämä osaamiskokonaisuus antaa opiskelijalle tulevaisuuteen tähtääviä valmiuksia toimia tapahtumatuotannon ammattilaisena.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa toteutussuunnitelmassa
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Konseptisuunnittelu, tapahtuman tavoitteiden määrittely ja kohderyhmä
Asiakasymmärrys
Työkalut vuorovaikutukseen ja osallistumiseen
Event Planning Sprint
Työelämäyhteydet
Vierailijaluennot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
KV case'it ja oppimismateriaali
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Sovitaan erikseen opiskelijan kanssa.
Oppimistehtävät
Tapahtumakonsepti Event Planning Sprint työkalulla (yksilötehtävä). Jokainen opiskelija luo oman virtuaalisen tapahtumakonseptin ja palauttaa Moodleen. Tapahtumakonsepti tulee olla jokin seuraavista:
Asiantuntijaseminaari
Tuotelanseeraus
Yrityksen tiimipäivä
Strategian jalkauttaminen
Messuohjelman suunnittelu
Myyntitapahtuma
Työhyvinvoinnin lisääminen
Digitaalisen vuorovaikutustyökalun hyödyntäminen tapahtumissa. Jokainen opiskelija valmistelee osallistavan tehtävän hyödyntäen hänelle osoitettua työkalua (esim padlet, flinga, kahoot, slido, mentimeter , flipgrid tms)
Arviointitavat
Yksilö- ja ryhmätehtävä