Myyntisuuntautuneen organisaation kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL4HM002-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 21.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.03.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
Opettajat
Riku Hytönen
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
SAL4HM002

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kevään jälkimmäinen periodi

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Intro

Mitä myyntiorganisaatioilta vaaditaan nyt ja tulevaisuudessa? Miten pystymme tuottamaan arvoa asiakkaille? Tule mukaan tutustumaan siihen, mitä asiakaslähtöisyys tarkoittaa myynnissä ja kehitä organisaatiosi myyntiä vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali on koottu Moodleen.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Online-kurssi. Yksilötehtäviä, keskusteluja ja luentoja.

Työelämäyhteydet

Yksilötehtävänä osallistujat tekevät valitsemansa organisaation kehittämissuunnitelman.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Kurssi on suomenkielinen, mutta oppimateriaali on pääosin englanninkielistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Ahotointi-mahdollisuus Haaga-Helian ohjeistuksen mukaisesti.

Oppimistehtävät

Kurssin aiheet:
1. Johdatus kurssiaiheisiin sekä lopputehtävään
2. Asiakassuuntautunut myyntiorganisaatio
3. Kuinka organisaatiot kehittävät arvoa asiakkaalle
4. Sales enablement & AI
5. Myyntikulttuurin rakentaminen organisaatioissa
6. Kuinka (myynti)organisaation muutosta johdetaan
7. Tulevaisuuden myyntiorganisaatio
8. Loppuyhteenveto

Arviointitavat

Kehittämissuunnitelma max. 76 pistettä
Aktiivisuus online-opetuksessa max. 24 pistettä
Kokonaispisteet: max 100 pistettä

Pisteet/arvosana: -39/0, 40-49/1, 50-61/2, 62-74/3, 75-87/4, 88-100/5

Arviointi 1-5

Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osittain selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka edistävät myyntiorientoituneen organisaation kehittymistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosessit sekä strategisen myynnin keskeiset tekijät.

Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka vaikuttavat myyntiorientoituneen organisaation kehittämiseen ja johtamiseen. Opiskelija tunnistaa myynnin prosesseja ja osaa kehittää niitä sekä strategista myyntiä organisaatiossa.

Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa määritellä myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet arvioida ja kehittää myyntiorientoituneen organisaation rakenteita ja toimintoja. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosesseja ja osaa kehittää sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.

Go back to top of page