Myynnin prosessit ja strateginen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL4HM001-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- Opettajat
- Aarni Tuomi
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
CONTACTLähitoteutus
-
MASALFMyynnin ja asiakaskokemuksen johtaminen, masterit, Pasila
- Opintojakso
- SAL4HM001
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähiopetus Pasilassa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali kurssin alkaessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Flipped learning -tyyppinen opiskelu, jossa on keskeistä, että opiskelija on valmistautunut lähiopetuskertoihin itsenäisesti ennen lähiopetuskertaa.
Työelämäyhteydet
Ajankohtaiset case-esimerkit.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Kansainvälinen lähdekirjallisuus; kansainvälisiä case-esimerkkejä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Ohjeet osaamisen tunnistamiseen: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Oppimistehtävät
Kurssilla on yksilö- ja ryhmätehtäviä. Tarkempi ohjeistus julkaistaan kurssin alkaessa.
Arviointitavat
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tietää myynnin roolin ja strategisen merkityksen sekä osaa nimetä myynnin keskeiset prosessit ja työkalut. Opiskelija tunnistaa myynnin strategisia tavoitteita ja osaa määritellä strategisen asiakkuuden peruselementit. Hän kykenee kuvaamaan keskeisiä henkilökohtaisen myynnin menetelmiä ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan joitakin myynnin tavoitteita sekä tunnistaa keskeisiä arvon tuottamisen elementtejä. Opiskelija tuntee myynnin digitaalisia työkaluja.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija kykenee kuvaamaan myynnin roolia ja strategista merkitystä. Hän hallitsee myynnin keskeiset prosessit ja työkalut sekä kykenee kehittämään myynnin prosesseja. Opiskelija osaa asettaa myynnin strategisia tavoitteita ja määritellä strategisen asiakkuuden. Hän kykenee soveltamaan henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan ja arvioimaan myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä tuntee arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija osaa hyödyntää keskeisiä myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa analysoida, asettaa ja mitata myynnin strategisia tavoitteita sekä kehittää strategisia asiakkuuksia. Opiskelija hallitsee hyvin myynnin prosessit ja työkalut sekä pystyy kehittämään kokonaisvaltaisesti myynnin prosesseja ja menetelmiä. Hän kykenee soveltamaan tarkoituksenmukaisella tavalla henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida ja arvioida myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä hallitsee hyvin arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija käyttää taitavasti myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa hyvin analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.