Myynnin prosessit ja strateginen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL4HM001-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 50
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
Opettajat
Aarni Tuomi
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
CONTACT
Lähitoteutus
MASALF
Myynnin ja asiakaskokemuksen johtaminen, masterit, Pasila
Opintojakso
SAL4HM001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus Pasilassa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali kurssin alkaessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Flipped learning -tyyppinen opiskelu, jossa on keskeistä, että opiskelija on valmistautunut lähiopetuskertoihin itsenäisesti ennen lähiopetuskertaa.

Työelämäyhteydet

Ajankohtaiset case-esimerkit.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Kansainvälisyys

Kansainvälinen lähdekirjallisuus; kansainvälisiä case-esimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Ohjeet osaamisen tunnistamiseen: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimistehtävät

Kurssilla on yksilö- ja ryhmätehtäviä. Tarkempi ohjeistus julkaistaan kurssin alkaessa.

Arviointitavat

Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tietää myynnin roolin ja strategisen merkityksen sekä osaa nimetä myynnin keskeiset prosessit ja työkalut. Opiskelija tunnistaa myynnin strategisia tavoitteita ja osaa määritellä strategisen asiakkuuden peruselementit. Hän kykenee kuvaamaan keskeisiä henkilökohtaisen myynnin menetelmiä ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan joitakin myynnin tavoitteita sekä tunnistaa keskeisiä arvon tuottamisen elementtejä. Opiskelija tuntee myynnin digitaalisia työkaluja.

Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija kykenee kuvaamaan myynnin roolia ja strategista merkitystä. Hän hallitsee myynnin keskeiset prosessit ja työkalut sekä kykenee kehittämään myynnin prosesseja. Opiskelija osaa asettaa myynnin strategisia tavoitteita ja määritellä strategisen asiakkuuden. Hän kykenee soveltamaan henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan ja arvioimaan myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä tuntee arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija osaa hyödyntää keskeisiä myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.

Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa analysoida, asettaa ja mitata myynnin strategisia tavoitteita sekä kehittää strategisia asiakkuuksia. Opiskelija hallitsee hyvin myynnin prosessit ja työkalut sekä pystyy kehittämään kokonaisvaltaisesti myynnin prosesseja ja menetelmiä. Hän kykenee soveltamaan tarkoituksenmukaisella tavalla henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida ja arvioida myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä hallitsee hyvin arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija käyttää taitavasti myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa hyvin analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.

Siirry alkuun