Myynnin prosessit ja strateginen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: SAL4HM001-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.06.2019 - 23.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 21.10.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Themes Tasks and additional explanations
1 - Introduction
- Customer purchasing behaviour and process
- Backgrounds for team-up Task for next week: Analysis of own purchasing behaviour and customer journey for three different purchases of products/services from different categories
2 - Sales process/cycles, customer journey
- Group work time Agreeing on the organisation(s) whose sales process to study
Possible collaborations with other modules/courses
Main Task: Analysis of strategies, process, and tools of a selected organisation
3 - Peer teaching (1): Initial stage: Creating awareness and lead generation
- Group work time Peer teaching sessions are about 30-45 minutes and should include:
1. Concept definitions and explanations
2. Available strategies and tools
3. Examples from different industries
4. Work shop, Q/A , or quiz
5. References and sources
4 - Peer teaching work shop(2): Creating interest and desire, prospecting
- Group work time Each theme will be prepared by two pairs and presented either together or only by one pair.
There will be half an hour of preparation and reviewing before presentations
5 - Peer teaching (3): Conversion and purchasing
- Group work time
6 - Peer teaching (4): Sales management and leadership
- Update on the team task progress
7 - Peer teaching (5): Personal sales and sales negotiations (SPIN)
- Group work time: finalising presentations and reporting
Individual learning diaries/blogs/vlogs/Youtube videos
8 Final presentations and report submitting
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Oppimateriaalit
Selling and Sales Management, 9th edition, David Jobber and Geoff Lancaster
Myynnin johtamisen uusi aika, Timo nieminen, Sari Tomperi
Myyntitaidon käsikirja, Pauli Vuorio
Sellin Today; partnering to create value, 12th edition, Manning, Ahearne, and Reece
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Työelämäyhteydet
The studies and learning assignments seek to mirror everyday business in corporations and other organisations. Students can apply their learning within their current work environment.
Kansainvälisyys
Depending on the implementation. Students’ backgrounds and work environments will bring an international perspective to the course. Internationality can also be present through case studies, books, articles and assignments.
Oppimistehtävät
Individual tasks
Purchasing behaviour and process analysis
Individual dissemination of course work
Team tasks
Peer teaching sessions (assessed by peers)
Final presentation and reporting
Arviointitavat
Assessment is done through individual and group tasks. There will be no exams.