Digital Marketing Communication and Sales (5 cr)
Code: SAL2VM201-3004
Basic information of implementation
- Enrollment
- 15.06.2020 - 28.08.2020
- Enrolment for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- ECTS Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Campus
- Porvoo Campus
- Teaching languages
- Swedish
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- VIMA Degree Programme in Sales and Visual Marketing
- Teachers
- Maria Vickholm
- Kirsi Ola
- Jörgen Wollsten
- Marina Karlqvist
- Course
- SAL2VM201
Evaluation scale
H-5
Schedule
Marina må 9-12 Maria fre 12-15 Kommentarer
35 Introduktion av hösten/Campus? Marknadsföring/Marknadskommunikation "Undersökningplan
för nulägesanalysen"
36 Eva Holmberg - Hållbara högskolor och universitet Annonsering/PR och SP
37 Konsumentbeteende/ attityder DM och Personlig försäljning Undersökningsplan inlämnas 11.9
38 Reading Circle 1 -artikel "Grupparbete
/Personalens utvecklingsdag"
39 Grupparbete/Frivillig handledning "Kampanjer och digital
arknadsföring" Nulägesanalysen klar 27.9
40 "Diskussion om resultatet
av nulägesanalysen" Diskussion om fortsättningen
41 Utveckling av hållbart koncept "Tent i marknads-
kommunikation" "Veckorna 41-49 jobbar ni med koncepten
och kommunikationsmaterialet"
42 Sanne visuell rapport Reading Circle 2 - Koncept och kommunikationsmaterial
43 LC3 LC3 Koncept och kommunikationsmaterial
44 Check Sanne Visuell rapport Koncept och kommunikationsmaterial
45 Grupparbete/Frivillig handledning Sanne Visuell rapport "Koncept och kommunikationsmaterial/
Google Certifikat"
46 Reading Circle 3 - Omtent Koncept och kommunikationsmaterial
47 Grupparbete Sanne Visuell rapport Koncept och kommunikationsmaterial
48 Check Sanne Visuell rapport Koncept och kommunikationsmaterial
49 Frivillig handledning Sanne Visuell rapport "Inlämning av koncepten och
kommunikationsmaterial 6.12"
50 Slutpresentation "
Slutpresentation 7.12"
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen
b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.
Materials
Se Moodle
Teaching methods and instruction
• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper
Working life connections
Tredje terminens projekt utförs i samarbete med Haaga-Helia
Exam dates and re-exam possibilities
Se Moodle
Completion alternatives
Näyttö tai opinnollistaminen
Learning assignments
Inlärningsuppgift 1 : Undersökningsplan (godkänd/underkänd) 11.9
Inlärningsuppgift 2: Nulägesanalys 25 % (marknaden, konkurrenter, företaget och verksamhetsmiljön. DL. 27.9
Inlärningsuppgift 3: Tent 20 % 9.10
Inlärningsuppgift 4: Fundamentals of Digital Marketing certifikat (individuellt) Godkänd/Underkänd. Ifall underkänd = 1 minus från slutvitsordet. (Deadline 8.11)
Inlärningsuppgift 5: Visuell slutrapport med konceptförslag samt material 35%. Deadline: 6.12. Presentation 7.12
Inlärningsuppgifter 6: Reading Circle – 2 artiklar och 1 bok.
Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: sänkande eller höjande
OBS! Juridik 40 % av Försäljning och marknadsföring 1
Assessment methods
Vitsord 1
Den studerande kan namnge några grundbegrepp inom försäljning och marknadsföring och kan delvis tillämpa dessa. Han/hon kan fungera i projekt som en del av gruppen. Den studerande klarar av att identifiera kundernas behov och målen med försäljningen och marknadsföringen endast om han/hon får hjälp av andra. Han/hon behöver hjälp med att planera, designa och realisera visuell kommunikation. Han/hon utför uppgifter som anförtrotts honom/henne som en del av den övriga gruppen. Den studerande har svårt att utvärdera marknadsförings- och försäljningsresultaten. Den studerande känner till avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp men kan inte använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande känner till grunderna i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetiken. Han/Hon har någon kunskap om avtalsrätten men tillämpningen är svag. Han/hon känner till vad integritetsskyddsförordningen är.
Vitsord 3
Den studerande behärskar en del av marknadsföringsbegreppen. Han/hon förstår i viss mån olika kommunikationsstilar och kan välja lämpliga kommunikationskanaler. Den studerande kan fungera som en del av ett större nätverk och klarar av att skapa marknadsföringsplaner i samarbete med andra aktörer. Han/Hon kan planera, designa, realisera, analysera och utvärdera visuell kommunikation i olika sammanhang, Han/hon deltar ganska aktivt i projektgruppens verksamhet och kan också agera självständigt i olika skeden av processen. Den studerande klarar av att skapa grundläggande innehåll åt utvalda målgrupper. Han/hon kan analysera marknadskommunikationens effekter med hjälp av lämpliga verktyg. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande har goda kunskaper i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetik och kan tillämpa dem i vardagliga situationer. Han/Hon har goda kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp enkla avtal samt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon är medveten om på vilket sätt integritetsskyddsförordningen påverkar marknadsföringen
Vitsord 5
Den studerande behärskar utmärkt begreppen inom marknadskommunikation. Han/hon kan på egen hand göra upp en kommunikationsplan, kan välja lämpliga kanaler inom marknadskommunikation, samt välja lämplig stil. Han/Hon uppvisar ett kreativt och analytiskt förhållningssätt till kommunikation och design av visuella medier. Den studerande deltar aktivt i gruppens arbete och i den kreativa processen, kan agera självständigt, samt stöder vid behov andra i gruppen. Han/hon kan skapa intressant och meningsfullt innehåll åt målgruppen. Den studerande har ypperliga färdigheter i att analysera och tolka effekterna och resultaten av marknadskommunikationen. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande kan genom att tillämpa lagen lösa problem gällande konsumentskydd och marknadsföringsetik. Han/Hon har utmärkta kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp fungerande avtal samt kritiskt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon kan föreslå åtgärder i organisationens verksamhet som integritetsskyddsförordningen orsakar.