Försäljning och marknadsföring 1 (5sp)
Kod: SAL2VM201-3002
Förverkligandets information
- Anmälningstid
- 17.06.2019 - 23.08.2019
- Registrering för implementering har avslutats.
- Tajmning
- 19.08.2019 - 13.12.2019
- Implementeringen har avslutats.
- Antal studiepoäng
- 5 sp
- FUI-andel
- 5 sp
- Verksamhetspunkt
- Porvoon toimipiste
- Undervisningsspråk
- svenska
- Antal studerande (min. - max.)
- 15 - 30
- Utbildning
- VIMA
- Lärare
- Katri Heikkinen
- Maria Vickholm
- Kirsi Ola
- Jörgen Wollsten
- Anna Vähäsalo
- Marina Karlqvist
- Johan Dromberg
- Kurs
- SAL2VM201
Vitsordsskala
H-5
Periodisering av innehållet
Marina mån Maria to
vko 34 Allmänna saker /introduktion av projektet Inga lektioner (DS)
35 marknadsföringsmix + marknadskommunikation SOSTAC + digital marknadskommunikation
36 personlig försäljning, reklam Some
37 direkt marknadsföring, sales promotion, PR Analysering
38 SOSTAC arbete SOSTAC arbete
39 Presentera planen för Luova tiimi Analysering av feedback (Luova Tiimi) och planen för innehållet
40 Innehåll Innehåll
41 försäljning & övrig reklam 0,5 h / grupp some + nätsidor 0,5 h / grupp
42 Innehåll Innehåll
43 Innehåll Innehåll
44 Innehåll Innehåll
45 Innehåll Innehåll
46 EVENEMANG VECKA EVENEMANG VECKA
47 Analysrapport Analysrapport
48 Analysrapport Analysrapport
49 Slutpresentation 2.12. kl 12
Utförandemetoder
Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen
b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se Moodle
Undervisningsmetoder
• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper
Praktik- och arbetslivssamarbete
Tredje terminens projekt utförs i samarbete med Haaga-Helia och Borgå företag.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Inga tenter
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Se Moodle
Studerandes tidsanvändning och belastning
• Inlärningsuppgift 1: SOSTAC-plan 25% (grupp)
• Inlärningsuppgift 2: Genomförande av själva evenemanget per koncept samt marknadskommunikationen 40% (grupp)
• Inlärningsuppgift 3: Valfri slutrapport 25 % (grupp)
• Reading Circle 10 %
• Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: höjande och sänkande