Försäljning och marknadsföring 1 (5sp)

Kod: SAL2VM201-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid
17.06.2019 - 23.08.2019
Registrering för implementering har avslutats.
Tajmning
19.08.2019 - 13.12.2019
Implementeringen har avslutats.
Antal studiepoäng
5 sp
FUI-andel
5 sp
Verksamhetspunkt
Porvoon toimipiste
Undervisningsspråk
svenska
Antal studerande (min. - max.)
15 - 30
Utbildning
VIMA
Lärare
Katri Heikkinen
Maria Vickholm
Kirsi Ola
Jörgen Wollsten
Anna Vähäsalo
Marina Karlqvist
Johan Dromberg
Kurs
SAL2VM201

Vitsordsskala

H-5

Periodisering av innehållet

Marina mån Maria to
vko 34 Allmänna saker /introduktion av projektet Inga lektioner (DS)
35 marknadsföringsmix + marknadskommunikation SOSTAC + digital marknadskommunikation
36 personlig försäljning, reklam Some
37 direkt marknadsföring, sales promotion, PR Analysering
38 SOSTAC arbete SOSTAC arbete
39 Presentera planen för Luova tiimi Analysering av feedback (Luova Tiimi) och planen för innehållet
40 Innehåll Innehåll
41 försäljning & övrig reklam 0,5 h / grupp some + nätsidor 0,5 h / grupp
42 Innehåll Innehåll
43 Innehåll Innehåll
44 Innehåll Innehåll
45 Innehåll Innehåll
46 EVENEMANG VECKA EVENEMANG VECKA
47 Analysrapport Analysrapport
48 Analysrapport Analysrapport
49 Slutpresentation 2.12. kl 12

Utförandemetoder

Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen

b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.

c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.

I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Se Moodle

Undervisningsmetoder

• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper

Praktik- och arbetslivssamarbete

Tredje terminens projekt utförs i samarbete med Haaga-Helia och Borgå företag.

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Inga tenter

Förverkligandets alternativa prestationssätt

Se Moodle

Studerandes tidsanvändning och belastning

• Inlärningsuppgift 1: SOSTAC-plan 25% (grupp)
• Inlärningsuppgift 2: Genomförande av själva evenemanget per koncept samt marknadskommunikationen 40% (grupp)
• Inlärningsuppgift 3: Valfri slutrapport 25 % (grupp)
• Reading Circle 10 %
• Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: höjande och sänkande

Siirry alkuun