Försäljning och marknadsföring 1 (5sp)
Kod: SAL2VM201-3001
Förverkligandets information
- Anmälningstid
 - 01.08.2018 - 24.08.2018
 - Registrering för implementering har avslutats.
 
- Tajmning
 - 20.08.2018 - 14.12.2018
 - Implementeringen har avslutats.
 
- Antal studiepoäng
 - 5 sp
 
- Verksamhetspunkt
 - Porvoon toimipiste
 
- Undervisningsspråk
 - svenska
 
- Antal studerande (min. - max.)
 - 15 - 30
 
- Utbildning
 - VIMA
 
- Lärare
 - Katri Heikkinen
 - Maria Vickholm
 - Kirsi Ola
 - Pekka Polvinen
 - Jörgen Wollsten
 - Anna Vähäsalo
 - Marina Karlqvist
 - Johan Dromberg
 
- Kurs
 - SAL2VM201
 
Periodisering av innehållet
vk 34	introduktion, nulägesanalys   	Introduktion, nulägesanalys
vk 35	LC3 hela veckan	LC3 hela veckan
vk 36	Mark.komm. + kanaler	Branding
vk 37	Somekommunikation	Employer branding
vk 38	Digital marknadskommunikation	Kontroll
vk 39	LC3	LC3
vk 40	Integrerad marknadskommuniktation	Visuell kommunikation
vk 41	Workshop - nulägesanalyer	Workshop - nulägesanalyer
vk 42	Intro till Uppgift 2	Intro till Uppgift 2
vk 43	Some i företagskommunikation	Videon och fotografering
vk 44	Etik i some	Kontroll - var är vi?
vk 45	Storytelling	Gästföreläsare
vk 46	Utvecklingsdag	Utvecklingsdag
vk 47	Kontroll - Handledning i grupp	Kontroll - handledning i grupp
vk 48	Grupparbete och inlämning	Grupparbete och inlämning
vk 49	Självständighetsdag	Självständighetsdag
vk 50	Uppföljning	Uppföljning
                    
Utförandemetoder
Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen 
 b)      Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
c)       Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.
                    
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se Moodle
                    
Undervisningsmetoder
•	Undersökande inlärning
•	Ömsesidigt lärande
•	Läsecirklar
•	Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
•	Projektarbete i smågrupper
                    
Praktik- och arbetslivssamarbete
Tredje terminens projekt utförs som uppdrag för Sibbo kommun. Företagsbesök och gästföreläsare.
                    
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Inga tenter
                    
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Se Moodle
                    
Studerandes tidsanvändning och belastning
•	Inlärningsuppgift 1a : Individuell uppgift (nulägesanalys: analys av nuläget i Sibbo samt varumärkesmanualen, företagskultur,  kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler samt hemsidor, employer brand, benchmarking) 15 %
•	Inlärningsuppgift 1b : grupparbete  sammanställning av nulägesanalys i workshop : (nuläget i Sibbo samt varumärkesmanualen, företagskultur,  kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler samt hemsidor, employer brand image, benchmarking) 15 %
•	Inlärningsuppgift 2: Grupparbete (Visuell slutrapport med utvecklingsförslag): some manual, manual för rekryteringsannonser, videon och fotografier, förslag för utvecklande av hemsidor, XXX 45 % (Marina, Maria, Jörgen)
•	Juridik 25 %
•	Reading Circle
•	Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: sänkande eller höjande