Försäljning och marknadsföring 1 (5sp)
Kod: SAL2VM201-3001
Förverkligandets information
- Anmälningstid
- 01.08.2018 - 24.08.2018
- Registrering för implementering har avslutats.
- Tajmning
- 20.08.2018 - 14.12.2018
- Implementeringen har avslutats.
- Antal studiepoäng
- 5 sp
- Verksamhetspunkt
- Porvoon toimipiste
- Undervisningsspråk
- svenska
- Antal studerande (min. - max.)
- 15 - 30
- Utbildning
- VIMA
- Lärare
- Katri Heikkinen
- Maria Vickholm
- Kirsi Ola
- Pekka Polvinen
- Jörgen Wollsten
- Anna Vähäsalo
- Marina Karlqvist
- Johan Dromberg
- Kurs
- SAL2VM201
Periodisering av innehållet
vk 34 introduktion, nulägesanalys Introduktion, nulägesanalys
vk 35 LC3 hela veckan LC3 hela veckan
vk 36 Mark.komm. + kanaler Branding
vk 37 Somekommunikation Employer branding
vk 38 Digital marknadskommunikation Kontroll
vk 39 LC3 LC3
vk 40 Integrerad marknadskommuniktation Visuell kommunikation
vk 41 Workshop - nulägesanalyer Workshop - nulägesanalyer
vk 42 Intro till Uppgift 2 Intro till Uppgift 2
vk 43 Some i företagskommunikation Videon och fotografering
vk 44 Etik i some Kontroll - var är vi?
vk 45 Storytelling Gästföreläsare
vk 46 Utvecklingsdag Utvecklingsdag
vk 47 Kontroll - Handledning i grupp Kontroll - handledning i grupp
vk 48 Grupparbete och inlämning Grupparbete och inlämning
vk 49 Självständighetsdag Självständighetsdag
vk 50 Uppföljning Uppföljning
Utförandemetoder
Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen
b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se Moodle
Undervisningsmetoder
• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper
Praktik- och arbetslivssamarbete
Tredje terminens projekt utförs som uppdrag för Sibbo kommun. Företagsbesök och gästföreläsare.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Inga tenter
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Se Moodle
Studerandes tidsanvändning och belastning
• Inlärningsuppgift 1a : Individuell uppgift (nulägesanalys: analys av nuläget i Sibbo samt varumärkesmanualen, företagskultur, kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler samt hemsidor, employer brand, benchmarking) 15 %
• Inlärningsuppgift 1b : grupparbete sammanställning av nulägesanalys i workshop : (nuläget i Sibbo samt varumärkesmanualen, företagskultur, kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler samt hemsidor, employer brand image, benchmarking) 15 %
• Inlärningsuppgift 2: Grupparbete (Visuell slutrapport med utvecklingsförslag): some manual, manual för rekryteringsannonser, videon och fotografier, förslag för utvecklande av hemsidor, XXX 45 % (Marina, Maria, Jörgen)
• Juridik 25 %
• Reading Circle
• Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: sänkande eller höjande