Markkinointiviestintä 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL2RM206-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2023 - 13.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- POMO Matkailun koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Vk 3: Matkamessut
Vk 4: Orientoituminen, brändikeskustelu. Brändianalyysi: ryhmäjako, tehtävä 1.
Vk 5: Brändiarkkityypit ja persoonallisuus + tehtävä 2.
Vk 6: Brändin tarkoitus + tehtävä 2.
Vk 7: Brändin identiteetti + tehtävä 3.
Vk 8: Bränditietoisuus ja sen mittaaminen + tehtävä 4.
Vk 9: Brändiuskollisuus + tehtävä 5.
Vk 10: Brändin vastuullinen viestintä + tehtävä 6.
Vk 11: Brändianalyysin viimeistely ja palautus (17.3.2023).
Vk 12: Intensiiviviikko (ei tunteja)
Vk 13: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) suunnittelu.
Vk 14: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) palautus (6.4.2023).
Vk 15: Myynnin ja markkinoinnin budjetointi, analysointi ja seuranta
Vk 16: Henkilöbrändäys
Vk 17: Markkinoinnin tulevaisuus
Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).
Vk 20: Itse- ja vertaisarviointi. Opintojaksopalaute
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
a) Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
- käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimateriaalit
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Online -tutoriaalit
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Sosiaalisen median kanavat
Ohjaajan omat materiaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
- käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)
Työelämäyhteydet
Caseyritys valitaan käytännön työelämästä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).
Kansainvälisyys
Kansainväliset lähteet.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimistehtävät
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 %
Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella
Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.
Arviointitavat
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 %
Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella
Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.