Markkinointiviestintä 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL2RM206-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.01.2021 - 15.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 35
Koulutus
POMO Matkailun koulutusohjelma
Opettajat
Annika Konttinen
Anu Seppänen
Opintojakso
SAL2RM206

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Vko 3: Toteutussuunnitelman ja tehtävien esittely. Brändikeskustelu.
Vko 4: Brändiarkkityypit. Brändin identiteetti.
Vko 5: Brändin tarkoitus. Bränditietoisuus.
Vko 6: Brändiuskollisuus.
Vko 7: Brändin vastuullinen viestintä. Henkilöbrändäys.
Vko 8: Hiihtoloma
Vko 9: Lukupiiri / Artikkeli (Tempon kanssa).
Vko 10: Brändianalyysin aloitus (tehtävä 1) + ohjaus. Hubspot-sertifikaatti. Ei tunteja torstaina
11.3.
Vko 11: Brändianalyysin tekoa (tehtävät 2-3) + ohjaus. Hubspot-sertifikaatti.
Vko 12: Intensiiviviikko.
Vko 13: Brändianalyysin tekoa (tehtävät 4-5) + ohjaus. Deadline: Hubspot-sertifikaatti.
Vko 14: Myynnin ja markkinoinnin budjetointi. Deadline: Brändianalyysi (kirjallinen versio)
Vko 15: Myynnin ja markkinoinnin analysointi ja seuranta
Vko 16: Brändianalyysi: esitykset
Vko 17: Keskustelu: Markkinoinnin tulevaisuus ja trendit
Vko 19: Tenttiin valmistautuminen. Brändianalyysin palautus
Vko 19: Käsitetentti Moodlessa
Vko 20: Palaute

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

a) Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
- käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)

b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Oppimateriaalit

Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Online -tutoriaalit
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Sosiaalisen median kanavat
Ohjaajan omat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely

Työelämäyhteydet

Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti viikolla 19. Uusintatentistä sovitaan erikseen.

Kansainvälisyys

Kansainväliset lähteet.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Opinnollistaminen tai näyttö

Oppimistehtävät

Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / raportti 50 %
Oppimistehtävä 2: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / esitys 20%
Oppimistehtävä 3: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 4: Hubspot –sertifikaatti (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty (hylätty
vähentää moduulin arvosanasta 1)
Oppimistehtävä 5: Lukupiiri (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty
Oppimistehtävä 6: Itse- ja vertaisarviointi + palautelomake
Osallistuminen lähitunteihin ja harjoituksiin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen
arvosanaan.

Arviointitavat

Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / raportti 50 %
Oppimistehtävä 2: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / esitys 20%
Oppimistehtävä 3: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 4: Hubspot –sertifikaatti (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty (hylätty
vähentää moduulin arvosanasta 1)
Oppimistehtävä 5: Lukupiiri (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty
Oppimistehtävä 6: Itse- ja vertaisarviointi + palautelomake
Osallistuminen lähitunteihin ja harjoituksiin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen
arvosanaan.

Go back to top of page