Markkinointiviestintä 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL2RM206-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.01.2021 - 15.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2021 - 21.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 35
- Koulutus
- POMO Matkailun koulutusohjelma
- Opettajat
- Annika Konttinen
- Anu Seppänen
- Opintojakso
- SAL2RM206
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Vko 3: Toteutussuunnitelman ja tehtävien esittely. Brändikeskustelu.
Vko 4: Brändiarkkityypit. Brändin identiteetti.
Vko 5: Brändin tarkoitus. Bränditietoisuus.
Vko 6: Brändiuskollisuus.
Vko 7: Brändin vastuullinen viestintä. Henkilöbrändäys.
Vko 8: Hiihtoloma
Vko 9: Lukupiiri / Artikkeli (Tempon kanssa).
Vko 10: Brändianalyysin aloitus (tehtävä 1) + ohjaus. Hubspot-sertifikaatti. Ei tunteja torstaina
11.3.
Vko 11: Brändianalyysin tekoa (tehtävät 2-3) + ohjaus. Hubspot-sertifikaatti.
Vko 12: Intensiiviviikko.
Vko 13: Brändianalyysin tekoa (tehtävät 4-5) + ohjaus. Deadline: Hubspot-sertifikaatti.
Vko 14: Myynnin ja markkinoinnin budjetointi. Deadline: Brändianalyysi (kirjallinen versio)
Vko 15: Myynnin ja markkinoinnin analysointi ja seuranta
Vko 16: Brändianalyysi: esitykset
Vko 17: Keskustelu: Markkinoinnin tulevaisuus ja trendit
Vko 19: Tenttiin valmistautuminen. Brändianalyysin palautus
Vko 19: Käsitetentti Moodlessa
Vko 20: Palaute
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
a) Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
- käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimateriaalit
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Online -tutoriaalit
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Sosiaalisen median kanavat
Ohjaajan omat materiaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
Työelämäyhteydet
Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti viikolla 19. Uusintatentistä sovitaan erikseen.
Kansainvälisyys
Kansainväliset lähteet.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Opinnollistaminen tai näyttö
Oppimistehtävät
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / raportti 50 %
Oppimistehtävä 2: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / esitys 20%
Oppimistehtävä 3: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 4: Hubspot –sertifikaatti (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty (hylätty
vähentää moduulin arvosanasta 1)
Oppimistehtävä 5: Lukupiiri (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty
Oppimistehtävä 6: Itse- ja vertaisarviointi + palautelomake
Osallistuminen lähitunteihin ja harjoituksiin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen
arvosanaan.
Arviointitavat
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / raportti 50 %
Oppimistehtävä 2: Brändianalyysi (ryhmätehtävä) / esitys 20%
Oppimistehtävä 3: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 4: Hubspot –sertifikaatti (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty (hylätty
vähentää moduulin arvosanasta 1)
Oppimistehtävä 5: Lukupiiri (yksilötehtävä) hyväksytty / hylätty
Oppimistehtävä 6: Itse- ja vertaisarviointi + palautelomake
Osallistuminen lähitunteihin ja harjoituksiin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen
arvosanaan.