Matkailupalvelut ja -tapahtumat 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL2RM201-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.06.2021 - 20.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.08.2021 - 17.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- POMO Matkailun koulutusohjelma
- Opettajat
- Monika Birkle
- Suvi Mannonen
- Ryhmät
-
RM3Matkailun (POMO) 3. lukukausi
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- SAL2RM201
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Keskiviikkoisin klo 14-16.45
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä sekä itsenäistä työskentelyä.
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla ja oppimistilanteissa osoitettu materiaali
Aiheeseen liittyvät kirjat, artikkelit ja verkkomateriaali
Tytti Huhtaniska, Johanna Tirronen 2019: Faktaa ja fiilistä tapahtumatuottajalle. Edita
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tapahtuma-alaan tutustuminen: avustustehtävät tapahtumissa
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
• Tapahtuma-ala toimintaympäristönä, urana ja liiketoimintana
• Tapahtumatuotanto ideasta toteutukseen
• Palvelukonseptin kehittäminen
• Elämykselliset tapahtumat ja tilaisuudet
Työelämäyhteydet
Kolmannen lukukauden projektit toteutetaan yritysten / organisaatioiden toimeksiantoina:
• Olympiakomitean Tähtiseurapäivät 8.-9.10. Marina Congress Center
• Viaporin Kekri 5.11., Suomenlinnan hoitokunta & Haaga-Helia
• Evento Awards (ei vahvistettu)
Kansainvälisyys
Lukukauden toimeksiannon mukaan: projektit toteutetaan huomioiden kansainväliset asiakkaat ja mahdolliset yhteistyötahot.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Jos opiskelija on saavuttanut vaadittavan osaamisen esimerkiksi aikaisemmissa työtehtävissä, harrastuksissa tai jollain toisella opintojaksolla, hän voi osoittaa osaamisensa ja edetä opinnoissa ripeämmin. Katso lisätiedot ja ohjeet aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta (AHOT) MyNetistä tai www-sivuilta.
Oppimistehtävät
Projekti
20 % Tuntien oppimistehtävät
40 % Tapahtuma-alaan tutustuminen (avustustehtävät) ja verkoston laajentuminen. Yksilöllinen reflektointitehtävä.
40% Projektityö (itse- ja ryhmäreflektointi)
Arviointitavat
Arvosana 1
Opiskelija tuntee heikosti palveluiden kehittämisen prosessin ja osaa osittain soveltaa sitä. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisessä projektissa ryhmän osana. Hän pystyy tunnistamaan asiakkaiden tarpeita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua palveluiden kehittämisessä. Hän suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.
Arvosana 3
Opiskelija hallitsee osittain palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän ymmärtää jossain määrin eri asiakasryhmien tarpeet ja tuntee toimintaympäristönsä, hän osaa myös hyödyntää sitä palveluiden kehittämisessä. Hän hallitsee jossain määrin menetelmiä asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseksi. Opiskelija osaa toimia osana laajempaa verkostoa ja pystyy luomaan palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.
Arvosana 5
Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän osaa hyödyntää toimintaympäristönsä mahdollisuuksia palveluiden kehityksessä. Opiskelija pystyy itsenäisesti keräämään tarvittavaa tietoa asiakkaiden tarpeista. Opiskelija rakentaa kumppanuuksia, ylläpitää asiakkuuksia ja sekä toimii aktiivisesti verkostoissa ja pystyy kehittämään palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja innovointiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.