Kundorientering 1 (5sp)
Kod: SAL1VM101-3005
Förverkligandets information
- Anmälningstid
- 17.08.2020 - 28.08.2020
- Registrering för implementering har avslutats.
- Tajmning
- 24.08.2020 - 18.12.2020
- Implementeringen har avslutats.
- Antal studiepoäng
- 5 sp
- Verksamhetspunkt
- Porvoon toimipiste
- Undervisningsspråk
- svenska
- Antal studerande (min. - max.)
- 15 - 30
- Utbildning
- VIMA
- Lärare
- Susanne Nyholm
- Katri Heikkinen
- Marina Karlqvist
- Olav Vidjeskog
- Kurs
- SAL1VM101
Vitsordsskala
H-5
Periodisering av innehållet
Periodit 1 ja 2 (24.8-18.12.2020) keskiviikkoisin 8.30-12 ja torstaisin 10-12.
Utförandemetoder
Närundervisning inklusive inlärningsuppgifter, projektarbete, självständigt arbete samt eventuell tentamen
b) Godkännande av kunskaper som visats på annat sätt (opinnollistaminen / Work & Study), om den studerande lyckas lära sig studiehelhetens innehåll på sin arbetsplats/i sin hobby. Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
c) Identifiering och tillgodoräknande (på finska näyttö, om den studerande behärskar studiehelhetens innehåll). Tilläggsinformation fås av studiehandledaren eller ansvarsläraren.
I modulen ingår även en obligatorisk utvärdering av egen inlärning.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Ohjaajien luentomateriaali.
Muu verkkomateriaali.
Undervisningsmetoder
Tutkiva ja kehittävä oppiminen: Projekti Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit) Vierailijaluennoitsija
Praktik- och arbetslivssamarbete
Yritysvierailut, workshopit ja vierailuluennoitsijat yrityksistä ja organisaatioista. Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Moduulilla ei ole tenttiä.
Internationella kontakter
Vierailuluennoitsijoita kansainvälisistä organisaatioista, kansainvälinen oppimateriaali.
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Opinnollistaminen tai näyttö
Studerandes tidsanvändning och belastning
Suullisia ja kirjallisia oppimistehtäviä opettajan toimeksiantojen mukaan.
Tilläggsuppgifter
BIC 60 % (visuell identitet 35 % , BIC sales pitch = engelskan 25 %)
Uppgifter kring grafisk planering 40 %