Asiakasosaaminen 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL1LP101-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.08.2021 - 20.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LIIPO Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Kai Pietilä
Anu Seppänen
Olav Vidjeskog
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
SAL1LP101

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Vko 34: Ei lähiopetusta LC1:sta johtuen
Vko 35: Orientoituminen + toteutussuunnitelma. Asiakaskokemus (Customer Experience).
Vko 36: Trendit liiketoiminnan lähtökohtana. Businessidean hahmottelua.
Vko 37: Asiakkaiden segmentointi. Ostajapersoonat
Vko 38: Arvolupaus (Value Proposition Canvas) ja empatiakartta (Empathy Map)
Vko 39: Asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät ja ostoprosessi.
Vko 40: Messuille valmistautuminen. Liikeideamessut ti 5.10.
Vko 41: Asiakaspolku (asiakkaan näkökulma, Customer Journey), palvelupolku (yrityksen näkökulma, Service Blueprint).
Vko 42: Intensiiviviikko. Ei opetusta.
Vko 43: 4P/7P -malli. Markkinoinnin suunnittelu. Raportin aloitus viimeistään nyt!
Vko 44: Myyntipuhe (Service Sales Pitch) Semifinaali
Vko 45: Finaali
Vko 46: Asiakasuskollisuus ja - kannattavuus.
Vko 47: Tenttiin valmistautumista
Vko 48: Asiakasosaamisen tentti. Liikeidearaportin palautus.
Vko 49: Uusintatentti.
Vko 50: Palaute syksyn opinnoista.

Englannin (Business English) osuus erillisen ohjelman mukaan (Olav Vidjeskog)

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

a) Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku ja tentteihin valmistautuminen)
- projektityö: liikeidearaportin asiakasnäkökulma (ryhmätyö)
- kirjallinen tentti
- englannissa suullinen tentti ja/tai tehtäviä

b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Oppimateriaalit

Aiheeseen liittyvä kirjallisuus (myös E-kirjat ja online-artikkelit)
Verkkotutoriaalit
Yritysten verkkosivut
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Sosiaalisen median kanavat
Englanninkielinen aineisto

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku ja tentteihin valmistautuminen)
- projektityö: liikeidearaportin asiakasnäkökulma (ryhmätyö)
- kirjallinen tentti
- englannissa suullinen tentti ja/tai tehtäviä

Työelämäyhteydet

Oman liikeidean kehittäminen työelämälähtöisesti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Asiakasosaamisen tentti viikolla 48, uusintatentti viikolla 49.

Kansainvälisyys

Kansainväliset lähteet.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Oppimistehtävät

Oppimistehtävä 1: Liikeideasuunnitelman asiakasnäkökulma (ryhmätehtävä).

Oppimistehtävä 2: Asiakasosaamisen tentti (yksilötehtävä).

Oppimistehtävä 3: Business English.

Oppimistehtävä 4: Vertaisarviointi ja oman oppimisen arviointitehtävä.

Arviointitavat

Liikeideasuunnitelman asiakasnäkökulma (ryhmätehtävä) 50%.

Asiakasosaamisen tentti (yksilötehtävä) 30%.

Business English 20%

Siirry alkuun