Asiakaskokemus ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3198

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.08.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 60
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Irma Mäkäräinen-Suni
Ryhmät
TRB1HE3
Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Helsinki, ryhmä 3
EVENING
Iltaopetus
TRB2HE2
Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 2
TRB2HE1
Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 1
TRB1HE2
Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Pasila, ryhmä 2
BLENDED
Monimuotototeutus
TRB1HE1
Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Pasila ryhmä 1
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
SAL001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kontaktitapaamiset ovat on-line, lukujärjestyksessä ilmoitettuina aikoina. Kaikki tehtävät tulee suorittaa läpäistäkseen kurssin (Moodlessa tarkempi ohjeistus). Myös minimipistemäärä 50 hyväksyttyyn läpäisyyn on hyvä muistaa. Huomioithan myös uusien läsnäolokäytänteidemme vaikutuksen arvosanoihin (25% poissaoloja = arvosana alenee yhdellä, yli 50% poissaoloja = hylätty arvosana), tämä koskee myös on-line kertoja.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.

Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).

Intro

Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!

Oppimateriaalit

Opettajan materiaalit, lisäksi suositeltavia myynnin kirjoja jotka auttavat tehtävien tekemisessä. Kirjalista Moodlessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu erityisesti TRALI- opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.

Opiskelu tapahtuu pääasiassa muutaman Blended online kerran ympärillä itsenäisesti. Tehtävissä viedään pääasiassa käytäntöön opittua, esitetään tehtäviä, alustalla myös vierailuluentoja. Nämä On-line kerrat ovat ilta-aikaan lukujärjestyksessä erikseen ilmoitettuina aikoina (ks. lukujärjestykset & Tuudo).

Työelämäyhteydet

Työelämän esimerkkejä materiaaleissa. Tehtäviä tehdään valittuun kohdeyritykseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti myyntityöstä ja sen käsitteistä.

Kansainvälisyys

Kansainvälisiä esimerkkejä käytetään materiaaleissa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

- Näyttö, jos osaaminen on hankittu jo aiemmin
- Virtuaalitoteutus
- Monimuotototeutus online-opetuksena
- Päivätoteutus luokkaopetuksena

Oppimistehtävät

Tehtävä 1 (yksilö): Mediamonitorointi (10 pistettä)
Tehtävä 2 (yksilö): Huippumyyjä -reflektio (10 pistettä)
Tehtävä 3 (yksilö): Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus (20 pistettä)
Tehtävä 4 (ryhmä): Myyntikansio (50 pistettä)
Tehtävä 5 (yksilö): Asiakaskokemuksen testi (10 pistettä)

Arviointitavat

0-5 arvosana-asteikko, tarkempi ohjeistus Moodlessa.

Siirry alkuun