Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3198
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.08.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Irma Mäkäräinen-Suni
- Ryhmät
-
TRB1HE3Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Helsinki, ryhmä 3
-
EVENINGIltaopetus
-
TRB2HE2Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 2
-
TRB2HE1Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 1
-
TRB1HE2Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Pasila, ryhmä 2
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
TRB1HE1Tradenomi liiketalous, monimuoto, 1. lukukausi, Pasila ryhmä 1
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitapaamiset ovat on-line, lukujärjestyksessä ilmoitettuina aikoina. Kaikki tehtävät tulee suorittaa läpäistäkseen kurssin (Moodlessa tarkempi ohjeistus). Myös minimipistemäärä 50 hyväksyttyyn läpäisyyn on hyvä muistaa. Huomioithan myös uusien läsnäolokäytänteidemme vaikutuksen arvosanoihin (25% poissaoloja = arvosana alenee yhdellä, yli 50% poissaoloja = hylätty arvosana), tämä koskee myös on-line kertoja.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Oppimateriaalit
Opettajan materiaalit, lisäksi suositeltavia myynnin kirjoja jotka auttavat tehtävien tekemisessä. Kirjalista Moodlessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu erityisesti TRALI- opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.
Opiskelu tapahtuu pääasiassa muutaman Blended online kerran ympärillä itsenäisesti. Tehtävissä viedään pääasiassa käytäntöön opittua, esitetään tehtäviä, alustalla myös vierailuluentoja. Nämä On-line kerrat ovat ilta-aikaan lukujärjestyksessä erikseen ilmoitettuina aikoina (ks. lukujärjestykset & Tuudo).
Työelämäyhteydet
Työelämän esimerkkejä materiaaleissa. Tehtäviä tehdään valittuun kohdeyritykseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti myyntityöstä ja sen käsitteistä.
Kansainvälisyys
Kansainvälisiä esimerkkejä käytetään materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
- Näyttö, jos osaaminen on hankittu jo aiemmin
- Virtuaalitoteutus
- Monimuotototeutus online-opetuksena
- Päivätoteutus luokkaopetuksena
Oppimistehtävät
Tehtävä 1 (yksilö): Mediamonitorointi (10 pistettä)
Tehtävä 2 (yksilö): Huippumyyjä -reflektio (10 pistettä)
Tehtävä 3 (yksilö): Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus (20 pistettä)
Tehtävä 4 (ryhmä): Myyntikansio (50 pistettä)
Tehtävä 5 (yksilö): Asiakaskokemuksen testi (10 pistettä)
Arviointitavat
0-5 arvosana-asteikko, tarkempi ohjeistus Moodlessa.