Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3179
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit Haagassa:
ma 18.8.; ma 8.9. sekä ma 29.9. Kaikki klo 8.00 - 13.45.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Oppimateriaalit
Opettajan materiaalit, lisäksi suositeltavia myynnin kirjoja jotka auttavat tehtävien tekemisessä. Kirjalista Moodlessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.
Opiskelu tapahtuu pääasiassa 3 kontaktikerran ympärillä itsenäisesti. 3 kontaktikerralla viedään pääasiassa käytäntöön opittua, esitetään tehtäviä, saamme vieraita.
Huom! Kontaktikertoja on vain 3, jokainen näistä 6 tunnin mittainen. Tämä tarkoittaa sitä, että opiskelijan tulee jo ennen ensimmäistä kontaktikertaa tutustua Moodlessa tehtäviin ja miettiä itselleen sopivaa suoritustapaa tehtävävaihtoehdoista. Tekeminen alkaa välittömästi 1. kontaktikerralla 18.8. Moodle avataan elokuun alkupuolella.
Työelämäyhteydet
Työelämän esimerkkejä materiaaleissa. Tehtäviä tehdään valittuun kohdeyritykseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kaikilla opiskelijoilla on yksi tentti aiheesta asiakaskokemus. Sen voi suorittaa joustavasti tietyn aikaikkunan sisällä.
Opiskelija voi valita tenttipainotteisemman tai ryhmätyöpainotteisemman työskentelyn tehtävissä. Jos valitsee tenttipainotteisemman, on 2 tenttiä asiakaskokemuksen tentin lisäksi, nekin voi suorittaa joustavasti tietyn aikaikkunan sisällä.
Kansainvälisyys
Kansainvälisiä esimerkkejä käytetään materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
- Näyttö, jos osaaminen on hankittu jo aiemmin
- Virtuaalitoteutus
- Monimuotototeutus online-opetuksena
- Päivätoteutus luokkaopetuksena
Oppimistehtävät
OT1 A-vaihtoehto: 3-4 hengen ryhmässä työstettävä myyntikansio, Power Point
OT1 B-vaihtoehto: yksilönä suoritettavat tentit
OT2: Myyntineuvottelu myyjän ja asiakkaan välillä; opiskelijan on esitettävä vähintään myyjän rooli
OT3: Moodle-tentti asiakaskokemuksesta
OT2 ja OT 3 kuuluvat kaikille opiskelijoille. OT1 opiskelija valitsee vaihtoehdon A tai B.