Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3132
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESRU Ruokatuotannon johtaminen
- Opettajat
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
RRB3HA1Ruokatuotanto, WS monimuoto, 3. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
REB3HA1Restonomi, monimuoto, 3. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit Haagassa:
ma 3.2. klo 8-10.45
ma 3.3. klo 8-10.45
ti 25.3. klo 11-13.45
ti 15.4. klo 11-13.45
ti 13.5. klo 11-13.45
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Oppimateriaalit
Opettajan materiaalit, lisäksi suositeltavia myynnin kirjoja jotka auttavat tehtävien tekemisessä. Kirjalista Moodlessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.
Opiskelu tapahtuu pääasiassa 5 kontaktikerran ympärillä itsenäisesti. 5 kontaktikerralla viedään pääasiassa käytäntöön opittua, esitetään tehtäviä, saamme vieraita.
Työelämäyhteydet
Työelämän esimerkkejä materiaaleissa. Tehtäviä tehdään valittuun kohdeyritykseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kaikilla opiskelijoilla on yksi tentti aiheesta asiakaskokemus. Sen voi suorittaa joustavasti tietyn aikaikkunan sisällä.
Opiskelija voi valita tenttipainotteisemman tai ryhmätyöpainotteisemman työskentelyn tehtävissä. Jos valitsee tenttipainotteisemman, on 2-3 tenttiä asiakaskokemuksen tentin lisäksi, nekin voi suorittaa joustavasti tietyn aikaikkunan sisällä.
Kansainvälisyys
Kansainvälisiä esimerkkejä käytetään materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
- Näyttö, jos osaaminen on hankittu jo aiemmin
- Virtuaalitoteutus
- Monimuotototeutus online-opetuksena
- Päivätoteutus luokkaopetuksena
Oppimistehtävät
OT1: Moodle-tentti asiakaskokemuksesta
OT2 A-vaihtoehto: 3-4 hengen ryhmässä työstettävä myyntikansio, Power Point
OT2 B-vaihtoehto: yksilönä suoritettavat tentit
OT3: Myyntineuvottelu myyjän ja asiakkaan välillä; opiskelijan on esitettävä vähintään myyjän rooli