Asiakaskokemus ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3106

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 21.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.03.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
IT3PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
IT3PADIG1
Tradenomi tietojenkäsittely, 3. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut, ryhmä 1
Opintojakso
SAL001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

24.3.--16.5.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.

Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).

Intro

Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!

Oppimateriaalit

Moodlen materiaalit.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Myynti ja markkinointi ovat liike-elämässä sidoksissa toisiinsa. Sen vuoksi Asiakaskokemus ja myynti sekä Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojaksojen sisällöissä on samankaltaisuuksia, mutta tarkastelunäkökulmat täydentävät toisiaan. Molempien tavoitteena on saada asiakas ostamaan ja sitoutumaan yrityksen tuotteisiin ja palveluihin. Kurssilla tulee olemaan 1-2 yrityselämäedustajan vetämää luentoa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävät arvioidaan ja arviointien perusteella muodostuu kokonaisarvosana opintojaksosta.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.

Oppimistehtävät

- Myyntikansio, jossa tutkitaan vapaavalintaisen yrityksen myyntiä ja asiakaskoksemusta
- Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus, jossa harjoitellaan asiakkaalle arvon luomista vuorovaikutustilanteessa
- Vertaisarviointi toisen ryhmän myynnin kohtaamisesityksestä

Arviointitavat

Opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.

Siirry alkuun