Asiakaskokemus ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3102

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 60
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sonja Haaksluoto
Ryhmät
REB3PC1
Restonomi, monimuoto, 3. lukukausi, Porvoo
BLENDED
Monimuotototeutus
REB3HA1
Restonomi, monimuoto, 3. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
SAL001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso järjestetään verkko-opetuksena Teams-kokouksina. Kontaktikertoja on seitsemänä keskiviikkoiltana, alkaen 17.1. ja päättyen 24.4. Kontaktikerrat ovat kello 17 - 19.45.

Tarkat päivät: 17.1., 31.1., 28.2., 13.3., 27.3., 10.4., 24.4. Huom! Joka toinen keskiviikko -rytmin katkaisee helmikuun puoliväli, jolloin meillä EI ole tapaamista 14.2.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.

Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).

Intro

Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!

Oppimateriaalit

Opettajan materiaalit, lisäksi suositeltavia myynnin kirjoja jotka auttavat tehtävien tekemisessä. Kirjalista Moodlessa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Opintojakso järjestetään verkko-opetuksena Teams-kokouksina. Kontaktikertoja on seitsemänä keskiviikkoiltana, alkaen 17.1. ja päättyen 24.4. Kontaktikerrat ovat kello 17 - 19.45.

Tarkat päivät: 17.1., 31.1., 28.2., 13.3., 27.3., 10.4., 24.4. Huom! Joka toinen keskiviikko -rytmin katkaisee helmikuun puoliväli, jolloin meillä EI ole tapaamista 14.2.

Työelämäyhteydet

Työelämän esimerkkejä materiaaleissa. Tehtäviä tehdään valittuun kohdeyritykseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä.

Kansainvälisyys

Kansainvälisiä esimerkkejä käytetään materiaaleissa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

- Näyttö, jos osaaminen on hankittu jo aiemmin
- Virtuaalitoteutus
- Monimuotototeutus luokkaopetuksena
- Päivätoteutus luokkaopetuksena

Oppimistehtävät

1. Myynnin Pelikirja. Työstätte ryhmissä pelikirjan valitsemallenne caseyritykselle. Tehtävää tehdään opintojakso aikana vaiheittain. Valmis pelikirja palautetaan opintojakson päätteeksi. (arviointi 35 + 5 pistettä / 100 pistettä)

2. Onnistunut myynnin kohtaaminen –harjoituksen itsereflektio (arviointi 15/100) + Vertaispalaute myynnin kohtaaminen –harjoitus (arviointi 15/100)

3. Myers&Briggs- testi ja itsereflektio asiakaspalvelu- ja myyntitilanne (arviointi 15/100)

4. Mediaseuranta & myyntiosaaminen –tehtävä (arviointi 15/100)

Siirry alkuun