Asiakaskokemus ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3061

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 22.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Riitta Räisänen
Ville Virtanen
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
TRB2HE3
Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 3
EVENING
Iltaopetus
TRB2HE2
Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 2
TRB2HE1
Tradenomi liiketalous, 2. lukukausi, monimuoto, Helsinki, ryhmä 1
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
SAL001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.

Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).

Intro

Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!

Oppimateriaalit

Kurssin Moodle-sivuston sisältö ja seuraavat kirjat:

Kappaleet 1-2: Spiller, L. 2022. Selling & sales management: Developing skills for success. London: Sage Publications Ltd. Saatavilla HH:n kirjastosta e-kirjana: https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.301776?sid=2985950484
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio. Helsinki: Edita. Saatavilla HH:n kirjastosta e-kirjana: https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.266786?sid=2985951678
Soveltuvin osin (sisältö liittyen myyntiin ja asiakaskokemukseen): Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita. Saatavilla HH:n kirjastosta e-kirjana: https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.293050?sid=2985953811
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Jyväskylä: Docendo. Saatavilla HH:n kirjastosta e-kirjana: https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.294942?sid=2995308744.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

VIRTUAL – Toteutus, jossa opiskelija opiskelee täysin itsenäisesti tekemällä pääosin automatisoituja tehtäviä verkko-oppimisympäristössä oman aikataulunsa mukaan. Toteutuksella ei ole lukujärjestykseen merkittyä opetusta tai muuta tapaamista verkossa. Opiskelijat voivat olla yhteydessä toisiinsa ja toteutuksen opettajaan keskustelualueen kautta. Suosituksena on, että opiskelija saa yhteyden ohjaajaan viiden työpäivän aikana. Mahdollinen tentti uusintoineen järjestetään joustavasti verkossa.
NONSTOP – Toteutus, jonka voi suorittaa omassa aikataulussa toteutuksen aukioloaikana. Toteutuksella voi olla aloitustehtävä, jonka suorittamalla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Opettaja hyväksyy uudet ilmoittautujat vähintään kerran viikossa ja viimeisen kerran kaksi viikkoa ennen toteutuksen päättymistä. Opettaja kirjaa valmiit suoritukset Peppiin sitä mukaa, kun opiskelija on suorittanut toteutuksen. Suosituksena on, että opiskelija saa yhteyden ohjaajaan viiden työpäivän aikana. Mahdollinen tentti uusintoineen järjestetään joustavasti verkossa.
INSTRUCTED – Ohjattu virtuaalitoteutus, jossa opiskelija suorittaa tehtäviä verkko-oppimisympäristössä toteutussuunnitelman mukaisesti. Toteutuksella ei ole lukujärjestykseen merkittyä opetusta. Opiskelija voi halutessaan osallistua opettajan tarjoamiin ohjaus- ja palautetapaamisiin. Lisäksi opiskelijat voivat olla yhteydessä toisiinsa ja toteutuksen opettajaan keskustelualueen kautta. Suosituksena on, että opiskelija saa yhteyden ohjaajaan viiden työpäivän aikana. Mahdollinen tentti uusintoineen järjestetään joustavasti verkossa.

Oppimistehtävät

Tehtävät

Asiakaslähtöinen myynnin kansio: 0 - 40 pistettä
Onnistunut myyntikohtaaminen -harjoitus: 0 - 30 pistettä
Kaksi tenttiä: 0-10 pistettä per tentti
Itsereflektio: 0 - 10 pistettä
Opintojakson jokainen aihealue tulee suorittaa hyväksytysti. Kaikki tehtävät tulee palauttaa Moodleen.

?Arvosana määräytyy seuraavasti:

90-100 pistettä 5
80-89 pistettä 4
70-79 pistettä 3
60-69 pistettä 2
50-59 pistettä 1

Siirry alkuun