Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3047
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 13.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Malmin toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Kari Hautakoski
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetus
Työelämäyhteydet
Asiakaskokemus ja myynti -opintojaksolla opit toimimaan palveluhenkisesti sekä asiakaslähtöisesti asiakassuhteen ja -kokemuksen kehittämiseksi
Myynti ja markkinointi ovat liike-elämässä sidoksissa toisiinsa. Sen vuoksi Asiakaskokemus ja myynti sekä Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojaksojen sisällöissä on samankaltaisuuksia, mutta tarkastelunäkökulmat täydentävät toisiaan. Molempien tavoitteena on saada asiakas ostamaan ja sitoutumaan yrityksen tuotteisiin ja palveluihin.