Käyttäjälähtöinen toimintakulttuuri liikuntaorganisaatioissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: PHY4SY004-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2023 - 30.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2023 - 30.01.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Vierumäen toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 30
Koulutus
LIAM Liikunta-alan koulutus
Opettajat
Erkki Häkkilä
Ryhmät
LIAM23
Liikunta-alan koulutus YAMK
BLENDED
Monimuotototeutus
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
PHY4SY004

Arviointiasteikko

H-5

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Oppimateriaalit

https://www.haaga-helia.fi/fi/tool-factory-menetelmat-palvelujen-kehittamiseen#toolbox

Kuusisto, A. & Kuusisto, J. (2015) Käyttäjälähtöinen palvelukehitys kuntasektorilla – mahdollisuuksia ja pullonkauloja. Saatavissa A. Jyrämä & T. Mattelmäki (toim.) Palvelumuotoilu saapui verkostojen kaupunkiin. Verkosto- ja muotoilunäkökulmia kaupungin palvelujen kehittämiseen. Aalto yliopisto. s. 173-190

Desing for Public Good. (2013). Design Council.

Bergström, S. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kappaleet 3. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi ja 6. Asiakkuuksien hallinta

Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. (osa 1)

Harmokivi-Saloranta, P. 2019. LIIKUNTAPALVELUIDEN KÄYTTÄJÄLÄHTÖINEN KEHITTÄMINEN – TAPAUSTUTKIMUKSENA PIENTEN LASTEN ÄIDIT. Tutkimusartikkeli

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso sisältää itsenäisiä tehtäviä, joiden avulla perehdyt käyttäjälähtöisyyteen ja pääset myös kehittämään omassa organisaatiossasi itse valitsemaasi kehittämisen kohdetta käyttäjälähtöisesti.

Työelämäyhteydet

Opiskelija voi hyödyntää omaa työyhteisöä tehtävissään tai hankkia jonkin muun työelämäkumppanin esim urheiluseuran tms tutun sidosryhmän

Oppimistehtävät

Ennakkotehtävä ja kehittämistehtävä

Siirry alkuun