Käyttäjälähtöinen toimintakulttuuri liikuntaorganisaatioissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: PHY4SY004-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.08.2023 - 30.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2023 - 30.01.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Vierumäen toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LIAM Liikunta-alan koulutus
- Opettajat
- Erkki Häkkilä
- Ryhmät
-
LIAM23Liikunta-alan koulutus YAMK
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- PHY4SY004
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
https://www.haaga-helia.fi/fi/tool-factory-menetelmat-palvelujen-kehittamiseen#toolbox
Kuusisto, A. & Kuusisto, J. (2015) Käyttäjälähtöinen palvelukehitys kuntasektorilla – mahdollisuuksia ja pullonkauloja. Saatavissa A. Jyrämä & T. Mattelmäki (toim.) Palvelumuotoilu saapui verkostojen kaupunkiin. Verkosto- ja muotoilunäkökulmia kaupungin palvelujen kehittämiseen. Aalto yliopisto. s. 173-190
Desing for Public Good. (2013). Design Council.
Bergström, S. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kappaleet 3. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi ja 6. Asiakkuuksien hallinta
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. (osa 1)
Harmokivi-Saloranta, P. 2019. LIIKUNTAPALVELUIDEN KÄYTTÄJÄLÄHTÖINEN KEHITTÄMINEN – TAPAUSTUTKIMUKSENA PIENTEN LASTEN ÄIDIT. Tutkimusartikkeli
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso sisältää itsenäisiä tehtäviä, joiden avulla perehdyt käyttäjälähtöisyyteen ja pääset myös kehittämään omassa organisaatiossasi itse valitsemaasi kehittämisen kohdetta käyttäjälähtöisesti.
Työelämäyhteydet
Opiskelija voi hyödyntää omaa työyhteisöä tehtävissään tai hankkia jonkin muun työelämäkumppanin esim urheiluseuran tms tutun sidosryhmän
Oppimistehtävät
Ennakkotehtävä ja kehittämistehtävä