Pedagoginen johtaminen tiimeissä, verkostoissa ja projekteissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: PED001AS2P-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 04.02.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.02.2022 - 10.06.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 50
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Työpaja 1 (10.2.2022), klo 15.30-18.00
- Pedagogisen johtamisen elementit
- Pedagogisen johtamisen tunnistamisen paikat
Työpaja 2 (28.4.2022), klo 15.30-18.00
- Kehittämistehtävien tulkintafoorumi
Kehittämistehtävän dl on 20.4.2022
Kehittämistehtävien vapaaehtoiset ohjauspajat:
- Ohjauspaja I: 9.3.2022, klo 15.30 – 17.00
- Ohjauspaja II: 7.4.2022, klo 15.30 – 17:00
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opinnot sisältävät 2 työpajaa, joiden välillä tehdään pedagogisen johtamisen kehittämistehtävä omassa työ- ja toimintakontekstissa. Lisäksi tarjoamme kaksi vapaaehtoista kehittämistehtävien ohjauspajaa, jos tarpeelliseksi koet.
Kehittämistehtävä:
- Tutustu pedagogisen johtamisen tietoperustaan. Tunnista ja kuvaa oppilaitoksessa, yrityksessä tai järjestössä toimivan asiantuntijayhteisön kehittämishaasteita pedagogisen johtamisen tietoperustaan perustuen.
- Valitse jokin työsi tai harrastustoiminnan/vapaa-ajan konteksti, jossa sovellat pedagogisen johtamisen tietoperustaa. Kontekstina voi olla esimerkiksi hanke, opintojakso, tutkinnon osa tai työelämän koulutus.
- Suunnittele ja toteuta – jos mahdollista - pedagogista kehittymistä edistävä hanke asiantuntijayhteisön kanssa.
- Valitse toiminnan tavoitteeseen ja pedagogiseen tietoperustaan sopivat fasilitointimenetelmät ja kehittämisen työkalut.
- Kuvaa ja arvioi kehittämisprosessisi kirjallisesti tai hyödyntäen erilaisia ilmaisun tapoja.
- Kuvaa oman pedagogisen johtajuuden toimintakentät osana työtäsi.
- Perustele ja arvioi tekemiäsi ratkaisuja tietoperustaan peilaten.
- Tunnista työkäytäntöjen ja oman osaamisesi edelleen kehittämisen tarpeita ja mahdollisuuksia.
Arviointitavat
Hyväksytty - Hylätty