Viestintäosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ORG1LH102B-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.08.2019 - 25.10.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2019 - 13.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Malmin toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Milla Valento
Opintojakso
ORG1LH102B

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakson omat tunnit periodissa 2 Malmilla seuraavasti:

Maanantaisin klo 12.15-15.45 luokassa MA306

Moduulin yhteinen projektinohjaus torstaisin klo 12-15.45 luokassa MA306

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

Lähiopetus, siihen liittyvät tehtävät, projektityöskentely ja itsenäinen työskentely sekä tentit
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit
Verkkototeutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit
Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Moduuliin sisältyy myös pakollisena tehtävänä oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Oppimateriaalit

Viestintäosaamisen oppimateriaali:
Kortesuo, K. 2014. Sano se someksi 1 – ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Kauppakamari.
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola K. 2015. Areena – Yritysviestinnän käsikirja. Edita.

Lisäksi suosittelemme seuraavia kirjoja oheislukemistoksi:
Huhtaniska T.,& Tirronen J. 2019. Faktaa ja fiilistä tapahtumatuottajalle. Edita Publishing Oy. Helsinki.
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017 Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
Rämö S. 2019. Viesti perille – Tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Edita Publishing Oy. Helsinki.
Kielitoimiston ohjepankki (kielenhuollon asioita): http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/

Oppimateriaalia on suositeltavaa, mutta ei pakollista. Vietsintäosaamisen tehtävissä voi hyödyntää oppimateriaalia ja/tai etsiä tietoa vapaavalintaisista lähteistä.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämä Viestintäosaamisen 5 op (ORG1LH102B) toteutus on osa Työyhteisöosaaja –moduulia.
Moduulin muut osat ovat:
Yhteistyöosaaminen 5 op (ORG1LH102A)
Työsuhde- ja sopimusosaaminen 5 op (ORG1LH102C)
Moduulissa on yhteinen projektitehtävä.
Moduuli sisältää lähiopetusta/virtuaaliopetusta + projektityöskentelyä.

Työelämäyhteydet

Viestintäosaamisen tehtävät ovat tiiviissä yhteydessä työelämään ja liittyvät mm. työnhakuun.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Viestintäosaaminen koostuu arvioitavista tehtävistä, tenttiä ei ole.

Kansainvälisyys

Aihealueita tarkastellaan myös kansainvälisestä näkökulmasta.

Oppimistehtävät

Työnhakuvideo arvioidaan asteikolla 0-5
Projektin mainos arvioidaan asteikolla 0-5
Projektin sosiaalisen median sisällöt tai omien esiintymistaitojen kehityssuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Projektin osuus viestinnän näkökulmasta arvioidaan asteikolla 0-5
Viestintäosaamiseen kuuluu arvioitavien tehtävien lisäksi tuntitehtäviä.

Arviointitavat

Työnhakuvideo, osuus arvosanasta 30 %
Projektin mainos, osuus arvosanasta 30 %
Projektin sosiaalisen median sisällöt tai omien esiintymistaitojen kehityssuunnitelma, osuus arvosanasta 20 %
Projektin osuus viestinnän näkökulmasta, osuus arvosanasta 20 %

Go back to top of page