Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR1HR001-3021

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.08.2021 - 22.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.10.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
Opettajat
Sonja Haaksluoto
Ryhmät
RH21SB
RH21SB Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon ko., 2021 aloittaneet
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR1HR001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus Haagan kampuksella 26.10. - 15.12 välisenä aikana. Tunnit tiistaisin klo 11 - 13.45 (lounas syödään tuntien aikana) ja keskiviikkoisin klo 8.15 - 10.45 (lounas seuraavien tuntien aikana).

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppimistavat

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Oppimateriaalit

Bergström&Leppänen (2015 tai uudempi): Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2015 painosta löytyy painettuna ja e-kirjana Haaga-Helian kirjastosta, 2021 painosta enimmäkseen e-kirjana.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla ja muut erimuotoiset menetelmät vaihtelevasti.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla tehdään tehtävä pienryhmän valitsemalle kohdeyritykselle. Opintojaksolla hyödynnetään vierasluennoitsijoita elinkeinoelämästä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson viimeisellä viikolla.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinoinnin esimerkkejä ja materiaaleja.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.

Oppimistehtävät

1) Markkinoinnin kilpailukeinot -ryhmätyö ryhmän valitsemalle kohderyhmälle
2) Uskottava pitchauspuhe tai onnistunut myyntikohtaaminen -roolipeli
3) Tentti

Arviointitavat

Toteava diagnostinen arviointi; ohjaava ja oppimista edistävä formatiivinen arviointi; osaamista kuvaava summatiivinen arviointi; opiskelijoiden vertaisarviointi.

Siirry alkuun