KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Jenni Brisk
Veera Nguyen
Ryhmät
TR3HECOM
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus Krea-luokassa 4008 torstaisin klo 8.30-13.45.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tässä Krea-toteutuksessa työstämme asiakasprojektia.

Suosittelemme, että olet jo suorittanut Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakson lisäksi joitakin markkinointiviestinnän suuntautumis- tai täydentävien asiantuntijaosaamisten opintoja.

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähitapaamisiin.

Työelämäyhteydet

Asiakastoimeksianto

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Krea-toteutuksilla ei ole tenttiä.

Oppimistehtävät

Projektityöskentely ja yksilötehtävä luova kirjoitus sekä kahden tekstin analyysi.

Arviointitavat

Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin sekä asiakasprojektiin. Arvosana määräytyy asiakasprojektin tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella. Lisäksi toteutuksella on yksilötehtävänä luova kirjoitus.

Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen, Markkinointiviestinnän suunnittelu ja Graafisen suunnittelun perusteet ja työkalut tai hänellä on näiden sisältöjä vastaava osaaminen.

Siirry alkuun