KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3009

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
12.01.2026 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Hanna Tattari
Mia Roos
Ryhmät
TR4HEMAR1
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu on tammikuusta toukokuuhun. Tarkemmin se löytyy kurssin Moodlesta.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit löytyvät kurssin Moodlesta.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kreassa opiskellaan työskennellen Case-yritykselle. Aktiivinen läsnäolo on erityisen tärkeää, sillä työ on ryhmässä tehtävää. Krea-valmentajat ohjaavat työskentelyä, joten tyule avoimin mielin oppimaan miten markkinointitoimistoissa työskennellään. Tutustu Kreaan krea.fi ja ota Krean Insta ja LInkedin seurantaa vaikka heti.

Työelämäyhteydet

Vahva työelämäyhteys. Työskentelemme asiakasyrityksemme brieffin pohjalta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Kansainvälisyys

Krean työskentelytavat ovat kansainvälisiä.

Oppimistehtävät

Työstettävä kokonaisuus selviää kurssin alkaessa.

Arviointitavat

Aktiivisuus, osallistuminen ryhmätyöskentelyyn ja lopputulos vaikuttavat arviointiin. Tämä käydään tarkemmin läpi kurssilla.

Siirry alkuun