KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10 op)
Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 15.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Hanna Tattari
- Mia Roos
- Ryhmät
-
TR4HEMAR1Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- MAR004AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Aikataulu on tammikuusta toukokuuhun. Tarkemmin se löytyy kurssin Moodlesta.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit löytyvät kurssin Moodlesta.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kreassa opiskellaan työskennellen Case-yritykselle. Aktiivinen läsnäolo on erityisen tärkeää, sillä työ on ryhmässä tehtävää. Krea-valmentajat ohjaavat työskentelyä, joten tyule avoimin mielin oppimaan miten markkinointitoimistoissa työskennellään. Tutustu Kreaan krea.fi ja ota Krean Insta ja LInkedin seurantaa vaikka heti.
Työelämäyhteydet
Vahva työelämäyhteys. Työskentelemme asiakasyrityksemme brieffin pohjalta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Krean työskentelytavat ovat kansainvälisiä.
Oppimistehtävät
Työstettävä kokonaisuus selviää kurssin alkaessa.
Arviointitavat
Aktiivisuus, osallistuminen ryhmätyöskentelyyn ja lopputulos vaikuttavat arviointiin. Tämä käydään tarkemmin läpi kurssilla.