KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10 op)
Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia Roos
- Jenni Brisk
- Ryhmät
-
TR3HECOMTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR4HEMAR2Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä
- Opintojakso
- MAR004AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähiopetus tiistaisin klo 8:30-13:45.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.
Oppimateriaalit
Valmentajien jakamat tietoiskut ja muu materiaali.
Voit perehtyä konseptisuunnittelun teoriaan hankkimalla aiheesta ajankohtaista kirjallisuutta.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tässä Krea-toteutuksessa työstämme asiantuntijoiden henkilöbrändikonseptointia ja sisällöntuotantoa.
Esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakson lisäksi joitakin markkinointiviestinnän suuntautumis- tai täydentävien asiantuntijaosaamisten opintoja kuten Strateginen brändin rakentaminen, Markkinointiviestinnän suunnittelu ja Graafisen suunnittelun perusteet ja työkalut.
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähitapaamisiin.
Työelämäyhteydet
Kreassa työskennellään aina asiakasprojektin parissa.
Lisäksi vierailemme luovan alan toimistoissa ja kurssilla on ammattilaisten asiantuntijaluentoja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kreassa ei ole tenttiä.
Oppimistehtävät
Asiakasprojekti ja Krean materiaalien suunnittelu sekä tuotanto.
Arviointitavat
Osaamistavoitteet:
- erinomaiset valmiudet markkinoinnin ja viestinnän luovaan konsepti- ja sisältösuunnitteluun
- osaat suunnitella tiimissä asiakasyrityksen toimeksiannosta visuaalisen ja tarinallisen sisältömarkkinoinnin konseptin
- osaat tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä
- osaat käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia
- osaat toimia yrittäjämäisesti asiakasprojekteissa ja osaat myydä omia ideoitasi
Näiden toteutumista arvioidaan Kreassa:
50 % projektin lopputulos (mitä saitte aikaan)
50 % työskentelyn suunnitelmallisuus (miten sen teitte)
Lisäksi arvosanaan vaikuttaa:
- Läsnäolo ja aktiivisuus tunnilla (krealaisuus edellyttää vahvaa, tavoitteellista
ja näkyvää sitoutumista lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn)
- Tiiminjäsenten henkilökohtainen arviointi ja tiimityön onnistuminen
- Yhteistyö tiimissä + yli tiimi- ja kurssirajojen
- Tehtävien palauttaminen aikataulussa ja hyvä valmistautuminen esityksiin