KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta (10 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS3A-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia Roos
Johanna Mäkeläinen
Ryhmät
TR3HECOM
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus, ensimmäinen kontaktitunti ti 16.1. klo 14. Tarkemmat tiedot Moodlesta.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.

Oppimateriaalit

Toteutuksen tiedoissa olevan kirjalistan lisäksi Moodlesta löytyy lisämateriaalia.

Anderson, Donald L (2019). Organization design: creating strategic & agile organizations. Sage
Apunen. A. (2020). Haastajasta hittipalveluksi: tuotteista ideastasi menestyjä. Alma Talent. Helsinki. E-kirja.
Fraser, Heather M.A (2019). Design works: a guide to creating and sustaining value through business design. University of Toronto Press.
Gro?nroos, C. (2009). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Talentum. Helsinki. E-kirja.
Hanlon, Annmarie (2019). Digital marketing: strategic planning & integration Sage 2019
Koivisto, Mikko & Säynäjäkangas, Johanna & Forsberg, Sofia (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent.
Lazauskas, J. & Snow, S. (2018). The storytelling edge: How to transform your business, stop screaming into the void, and make people love you. John Wiley & Sons, Inc. E-kirja.
Rodriguez, M. (2020). Brand storytelling: Put customers at the heart of your brand story. Kogan Page.
Sammallahti, Tiia & Murto, Pasi (2009). Konseptisuunnittelun supersankari Books on Demand.
Szatek, A. (2011). Konceptstyrd utveckling. Förnyelse av produkter, tjänster och marknader. Studentlitteratur. Malmö

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetus

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso on osa Luova toimisto Krean tarjontaa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Graafisen suunnittelu ja työkalut tai hänellä on opintojaksojen sisältöjä vastaava osaaminen

Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän strategiseen konsepti- ja sisältösuunnitteluun sekä sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa ottaa huomioon eettisyyden, kestävän kehityksen ja vastuullisuuden ratkaisuissaan. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai Krean toimeksiannosta brändin mukaisen visuaalisen ja tarinallisen markkinoinnin konseptin. Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojektissa sekä myydä ja perustella ratkaisujaan.

Työelämäyhteydet

Kreassa työskennellään asiakasprojektin parissa. Lisäksi pyrimme vierailemaan luovan alan toimistoissa ja houkuttelemme vieraaksemme kurssille alan ammattilaisia.

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi perustuu projektityöskentelyyn. Kurssiin ei kuulu tenttiä.

Kansainvälisyys

Toimeksiantajayritys saattaa tehdä kansainvälistä liiketoimintaa, osa kurssimateriaalista on kansainvälistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Näyttö ja työssäoppiminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimistehtävät

Projektityö

Arviointitavat

Osaamistavoitteet:
- erinomaiset valmiudet markkinoinnin ja viestinnän luovaan konsepti- ja sisältösuunnitteluun
- osaat suunnitella tiimissä asiakasyrityksen toimeksiannosta visuaalisen ja tarinallisen sisältömarkkinoinnin konseptin
- osaat tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä
- osaat käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia
- osaat toimia yrittäjämäisesti asiakasprojekteissa ja osaat myydä omia ideoitasi

Näiden toteutumista arvioidaan Kreassa:
50 % projektin lopputulos (mitä saitte aikaan)
50 % työskentelyn suunnitelmallisuus (miten sen teitte)

Lisäksi arvosanaan vaikuttaa:
- Läsnäolo ja aktiivisuus tunnilla (krealaisuus edellyttää vahvaa, tavoitteellista
ja näkyvää sitoutumista lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn)
- Tiiminjäsenten henkilökohtainen arviointi ja tiimityön onnistuminen
- Yhteistyö tiimissä + yli tiimi- ja kurssirajojen
- Tehtävien palauttaminen aikataulussa ja hyvä valmistautuminen esityksiin

Siirry alkuun