Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja vaikuttajat (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR004AS2A-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 15.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Maria Vickholm
Ryhmät
TR4PCMAR1
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Porvoo, markkinointi
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR004AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso kestää kahdeksan viikkoa. Tapaamiset kaksi kertaa viikossa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Jos olet toteuttanut sisältömarkkinointia ja tuottanut sisältöjä esimerkiksi sosiaalisen median kanaviin, voit myös vaihtoehtoisesti kuvata oman sisällöntuotannon prosessin ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Jos taas olet osallistunut vaikuttajayhteistyöhön, kolmas tapa toteuttaa näyttö on kuvata vaikuttajayhteistyön prosessi ja siihen liittyvät tuotokset (esim. blogipostaukset, somejulkaisut). Kuvaa tekeminen ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Sosiaalisella medialla on tärkeä rooli tämän päivän markkinoinnissa. Somemarkkinoinnin avulla kannustat asiakasta vuorovaikutukseen, vahvistat brändiä, löydät uusia asiakkaita ja lisäät myyntiä. Opit, miten suunnitellaan ja tuotetaan kiinnostavaa, sitouttavaa, hyödyllistä sekä viihdyttävää sisältöä kohderyhmille, eri kanavien ominaispiirteet huomioiden. Oivallat siitä, miten yhteistyötä vaikuttajien kanssa voi hyödyntää sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median markkinoinnissa.

Oppimateriaalit

Opettajan luentomateriaalit.

Suositeltava kirjallisuus:
Lahtinen, Pulkka, Karjaluoto & Mero (2022): Digimarkkinointi
Rummukainen, Hakola & Hiila (2019): Sisältömarkkinoinnin työkalut
Halonen & Hakkarainen (2019) Vaikuttajamarkkinointi

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Contact-toteutus. Tapaamme Porvoon Campuksella kaksi kertaa viikossa, maanantaisin ja keskiviikkoisin.

Työelämäyhteydet

Oppimistehtävät tehdään aidolle yritykselle. Vierasluennoitsijat työelämästä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti pidetään jakson lopulla Moodlessa. Myös uusintatentti on Moodlessa.

Kansainvälisyys

Materiaalit ja esimerkit kattavat myös kansainväliset näkökulmat.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Osaamisen näyttö tai opinnollistaminen.
Sovitaan opettajan kanssa kahden viikon kuluessa opintojakson aloituksesta.

Oppimistehtävät

1: Sosiaalisen median sisältöstrategia (palautetaan osissa & esitykset) – max 50 pistettä
2: Esimerkkisisällöt case-organisaatiolle – max 25 pistettä
3: Tentti – max 25 pistettä

Arviointitavat

Arviointiskaala

90 – 100 = 5
80 – 89 = 4
70 – 79 = 3
60 – 69 = 2
50 – 59 = 1
alle 50 pistettä hylätty

Siirry alkuun