Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 17.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 50
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia-Maria Salmi
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
ke 22.10.
ke 5.11.
ke 19.11.
ke 3.12.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa.
Projektiin liittyvät materiaalit; briiffi, yrityksen taustamateriaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle
Yhteistyöyritys: Kärkimedia
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja online-tapaamisissa, joita on neljä.
Työelämäyhteydet
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT; näyttö
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma .
Projektin suunnitelma ja arviointi