Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia-Maria Salmi
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kontaktitunnit Pasilan kampuksella tiistaisin klo 14.00-16.30 ja torstaisin klo 14-16.30.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Projektiin liittyvä tautatieto, brief ja luentomateriaalit.

Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
Projekti liittyy siihen, miten nuoret aikuiset kokevat ulkomainonnan. Opintojaksolla tuotetaan kampanjasuunnitelma.

Markkinointiviestinnän suunnitteluun ja projektiin liittyvä taustatieto/aiheet käydään läpi tapaamisten aluksi tietoiskutyyppisesti. Tapaamisten aikana työskennellään myös tiimeissä.
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely.
Asiakaorganisaatio briiffaa toimeksiannon opintojakson alussa.
Tulokset esitellään asiakkaalle opintojakson lopussa.

Työelämäyhteydet

Toteutus tehdään yhteistyössä mediayrityksen kanssa.

Sparraaja Creative Lead Janne Vahvaselkä Avidly markkinointitoimistosta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT, näyttö

Oppimistehtävät

Ryhmissä tehtävä kampanjasuunnitelma ja sen esitys kohdeorganisaatiolle.

Projektin suunnitelma ja loppuraportti

Itsereflektioraportti

Go back to top of page