Dataohjautuva markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR002AS2A-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2023 - 13.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2023 - 17.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 100
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Minna Saukkonen
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
LH4IPACUSLH4IPACUS Suuntautumismoduuli (MMT), Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet, RUNKOmoduuli
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- MAR002AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Toteutetaan Moodlessa ilmoitetun aikataulun mukaan.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online, Virtual, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinoinnin dataan perustuvia kehitysideoita valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Valinnat perustellaan tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Opit modernin ja tehokkaan markkinoinnin perusteet. Tutustut alan keskeisiin käsitteisiin, käytäntöihin ja järjestelmiin. Ymmärrät dataohjatun markkinoinnin mahdollisuudet eri kanavissa ja pystyt suunnittelemaan kohdennettua markkinointia, joka tukee liiketoiminnan tavoitteita. Hyödynnät digimarkkinoinnin erilaisia mittareita ja ymmärrät niiden merkityksen ketterässä markkinoinnissa.
Oppimateriaalit
Luentomateriaali sekä erikseen ilmoitettava oheismateriaali.
Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Virtuaalitoteutus, ei lähiopetusta.
Luentomateriaalit Moodlessa sekä tuntitehtäviä ja projektitehtävä aiheeseen liittyen.
Työelämäyhteydet
Käytännön case-esimerkit luennoilla.
Vierailuluento
Projektitehtävä tehdään opiskelijan valitsemasta case-yrityksestä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, tuntitehtävät sekä projektitehtävä erikseen ilmoitetun aikataulun mukaan.
Kansainvälisyys
Aihe on kansainvälinen ja materiaalia osin englannin kielellä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Näyttö ja AHOTointi mahdollinen. Ole yhteydessä kurssin opettajaan.
Oppimistehtävät
Pienimuotoiset tuntitehtävät eri luentoihin liittyen
Soveltava projektitehtävä
Arviointitavat
Yksittäiset tuntitehtävät 50%
Projektitehtävä 50%
Kurssin hyväksyttävä suoritus edellyttää kaikkien tehtävien palautuksen.