Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3226

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 17.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
20.10.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
IT2PASOF2
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokehitys ryhmä 2
CONTACT
Lähitoteutus
IT2PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
IT2PAICI1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut, ryhmä 1
IT2PADIG1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut, ryhmä 1
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu löytyy Moodlesta. Opintojakso vaatii myös ryhmätyöskentelyä. Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, 2021, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä kontaktitapaamisilla. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu TRATI opiskelijoille. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla käytetään yrityksesimerkkejä ja oppimistehtävät linkitetään yrityselämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson lopussa Moodle-tentti, joka pohjautuu oppikirjaan ja kurssimateriaaliin. Uusintatentti on Examissa.

Kansainvälisyys

Oppikirja on suomeksi, mutta muuta materiaalia voi olla myös englanniksi. Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.

Oppimistehtävät

Yksi ryhmätyönä toteutettava kilpailukeinoanalyysi kohdeyritykselle.

Arviointitavat

Tentti ja etätehtävä. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta. Kurssi arvoidaan asteikolla 0-5.

Siirry alkuun