Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3226
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 17.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Kari Hautakoski
- Ryhmät
-
IT2PASOF2Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokehitys ryhmä 2
-
CONTACTLähitoteutus
-
IT2PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
-
IT2PAICI1Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut, ryhmä 1
-
IT2PADIG1Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut, ryhmä 1
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Aikataulu löytyy Moodlesta. Opintojakso vaatii myös ryhmätyöskentelyä. Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, 2021, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä kontaktitapaamisilla. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu TRATI opiskelijoille. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla käytetään yrityksesimerkkejä ja oppimistehtävät linkitetään yrityselämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson lopussa Moodle-tentti, joka pohjautuu oppikirjaan ja kurssimateriaaliin. Uusintatentti on Examissa.
Kansainvälisyys
Oppikirja on suomeksi, mutta muuta materiaalia voi olla myös englanniksi. Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.
Oppimistehtävät
Yksi ryhmätyönä toteutettava kilpailukeinoanalyysi kohdeyritykselle.
Arviointitavat
Tentti ja etätehtävä. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta. Kurssi arvoidaan asteikolla 0-5.