Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3224

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
IT2PASOF1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokeihtys, ryhmä 1
IT2PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
IT2PAICI1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut, ryhmä 1
IT2PADIG1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut, ryhmä 1
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kahdet viikkotunnit lukujärjestyksen mukaan.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu liiketalous-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa. Uusintatentti on Examissa.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.

Oppimistehtävät

Yksi ryhmätyönä toteutettava kilpailuikeinoanalyysi kohdeyritykselle.

Arviointitavat

Tentti ja opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.

Siirry alkuun