Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3217
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 15.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
REB1HA1Restonomi, monimuoto, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
-
WORKSTUDYWork&Study -toteutus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Osallistuminen 1. kerran infotilaisuuteen, 2. kerran välitsekkiin ja 3. kerran näyttötilaisuuteen on edellytys tähän W&S-näyttömuotoiseen toteutukseen osallistumiseksi.
Näiden tilaisuuksien aikataulu Haagan kampuksella päivitetään syksyllä 2024, keväälle 2025.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
- Opettajan luentomateriaalit videona ja pdf-tiedostoina.
- Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana.
- Suositeltava tukiteos on Consumer Behavior (Solomon 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Toteutus vain Work&Study -opiskelijoille, näyttömuotoinen toteutus.
Itsenäinen opiskelu ja opitun soveltaminen omalle työpaikalle/kohdeyritykseen.
Työelämäyhteydet
Hospitality-alaan liittyvät esimerkit, tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
- suoraan näyttöön meneminen ilman W&S-opinnollistamista omalle työpaikalle
- päivätoteutukset opintojaksosta
- monimuotototeutukset opintojaksosta
- virtuaalitoteutukset opintojaksosta
Oppimistehtävät
1. Käsitetehtävä, yksilötyö
2. Käytäntöön soveltava yksilö- tai parityö asiakasymmärryksestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista