Asiakasymmärrys ja markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3215
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.08.2025 - 17.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Antti Leppilampi
- Ryhmät
-
REB1HA2Restonomi, monimuoto, 1.lukukausi, Haaga, ryhmä 2
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Online-kontaktikerrat Teamsissa:
ke 28.8. klo 16.45 - 19.50
ke 18.9. klo 16.45 - 19.50
ke 9.10. klo 16.45 - 19.50
ke 30.10. klo 16.45 - 19.50
ke 20.11. klo 16.45 - 19.50
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot:
CONTACT / CONTACT BLENDED
ONLINE / ONLINE BLENDED
VIRTUAL / VIRTUAL INSTRUCTED / VIRTUAL NONSTOP
DEMO
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat"
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ. Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Voit suorittaa opintojakson opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
- Opettajan luentomateriaalit
- Yrityksen asiakasmarkkinointi (Bergström & Leppänen 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana
- Suositeltava tukiteos on Consumer Behavior (Solomon 2015 tai uudempi), saatavilla Haaga-Helian kirjastosta painettuna ja e-kirjana
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.
Tällä toteutuksella opiskelu on pääosin itsenäistä online-kontaktikertojen välillä. Viisi kontaktikertaa Teamsissa ke-iltaisin klo 16.45 - 19.50 elo-marraskuun 2024 aikana, tällöin pääasiassa viedään opittua käytäntöön keskustellen ja harjoituksilla.
Työelämäyhteydet
Hospitality-alan vieraat ja esimerkit, lisäksi tehtävissä sovelletaan opittua valittuihin kohdeyrityksiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottua tenttiä.
Kansainvälisyys
Opinnoissa hyödynnetään kansainvälisiä esimerkkejä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
- suoraan näyttöön meneminen ilman W&S-opinnollistamista omalle työpaikalle
- päivätoteutukset opintojaksosta
- monimuotototeutukset opintojaksosta
- virtuaalitoteutukset opintojaksosta
Oppimistehtävät
1. Käsite- ja termitentti, yksilötehtävä
2. Käytäntöön soveltava ryhmätyö asiakasymmärryksestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista
3. Tehtävä kestävän kehityksen ja kulttuurien merkityksestä markkinointiin liittyen