Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3213
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.08.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Sari Auranen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
RE1HA3Restonomi, päivä, 1. lukukausi, Haaga, ryhmä 3
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
8 viikon kurssi, kahdet viikkotunnit a´3 tuntia lukujärjestyksen mukaisesti. Lähiopetus Haagan kampuksella.
Tehtävien palautusajankohdat julkaistaan Moodlessa kurssin alkaessa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Moodlen oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi / Bergström & Leppänen, 2021
Lisäksi lisämateriaalia halukkaille (tieto löytyy Moodlesta)
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetus, kahdet viikkotunnit maanantaisin ja torstaisin lukujärjestyksen mukaan.
Opettajan alustukset teemoihin ja tuntitehtävät.
Lisäksi kurssin alussa sovittavissa ryhmissä tehdään kaksi oppimistehtävää
Ohjausta tuntien aikana.
Opettajan saa aina kiinni oppimisalustan (Moodle) viestikentän kautta.
Työelämäyhteydet
Esimerkit marata-alalta. Mahdollisesti vierailijaluento
Oppimistehtävässä tarkastellaan mieluiten marata-alan yritystä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Käsitentti kurssin viimeisellä viikolla.
Tentin uusinta Haaga-Helian tutkintosäännön mukaan Haagan kurssin alussa ilmoitettuina päivinä
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT - näyttö tai Work&Study - asiasta on sovittava opettajan kanssa mieluusti jo ennen toteutuksen alkua.
Viimeistään kahden ensimmäisen viikon aikana.
Oppimistehtävät
Oppimistehtävä 1 - Asiakasymmärrys: Ostajapersoona ja ostopolku
Oppimistehtävä 2: Markkinointimix (7 P) eli markkinoinnin kilpailukeinot
Tentti - käsitentti opintojaksoin teemoista. Suoritetaan kurssin päätteeksi kampuksella.
Arviointitavat
Oppimistehtävä 1 / 30 pistettä
Oppimistehtävät 2 / 40 pistettä
Tentti / 30 pistettä.
Max pisteet yhteensä 100 pistettä
Lopullinen arvosana määräytyy kertyneiden pisteiden perusteella. Arviointitaulukko löytyy kurssin Moodlesta (aukeaa elokuussa viikolla 33)
Lisäksi joitakin kotitehtäviä, jotka voidaan arvioida hyväksytty/hylätty asteikolla tai mahdollisesti lisäpisteillä
Mahdollinen lisäpistetehtävä (info elokuussa kurssin alkaessa)