Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3207

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
20.01.2026 - 22.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toimipiste
Vierumäen toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 50
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Erkki Häkkilä
Ahti Romo
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus LIIKO25VIE monimuotoryhmän kevään 2026 lähijaksojen aikana Vierumäen kampuksella

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A.: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos 2015 tai uudempi).

Moodlen oppimismateriaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Totetus Vierumäen kampuksella kevätlukukauden 2026 viiden lähijakson ja etäjaksojen aikana. Toteutuksessa hyödynnetään tiimityöskentelyä. Opiskelijatiimien työskentelyssä käytetään Teams-ympäristöä ja moodlea. Etäjaksojen tapaamiset Teamsin kautta.

Opintojakso on osa Haaga-Helian yhteisiä avainosaamisisa. Tämä toteutus on suunniteltu liikunnanohjaajan tutkintoa opiskeleville ja toteutetaan LIIKO25VIE monimuotoryhmän kevään 2026 lähijaksojen aikana.

Työelämäyhteydet

Opintojakson aikana opiskelijatiimit tarkastelevat valitsemansa organisaation palvelujen tuottamista, asiakkaita ja markkinointia.
Organisaatio voi olla yritys, urheiluseura, lajiliitto, yhdistys, alan yritys, julkinen yhteisö tai muu liikunnan ja urheilun toimija. Organisaation palveluja, asiakkaita ja markkinointia tutkitaan kohderyhmänä opintojaksoon liittyvissä tehtävässä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentin ajankohta sovitaan yhdessä opintojakson alussa, samoin mahdolliset uusintapäivät

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT mahdollisuus DEMO toteutuksella

Oppimistehtävät

Asiakasymmärryksen kerääminen ja asiakaspersoonan muodostaminen ryhmätehtävä

Markkinoinnin ryhmätehtävä.

Tentti

Arviointitavat

Kaksi arvioitavaa oppimistehtävää, arviointi numeerisesti 0-5

Go back to top of page